fredag 17 oktober 2014

Äntligen är den min!

Äntligen, äntligen ÄNTLIGEN!!

Idag fick vi äntligen vår efterlängtade bärsele. Jag har ju sökt förbrilt efter en mei-tai men inte hittat nån som känts 100, eller så har de känt 100 men den har funnits i Sverige och jag har inte orkat prakka.. Men nu så! Det blev en ergobaby, har läst mycket om dem och känner att det har varit övervägande positivt, så det känns riktit bra! Jag bar lilli i typ 2 timmar i streck, var i butiken och höll på och det gick så bra! Hon somnade tillochmed. När jag använt den mera ska jag göra en utvärdering. Hittills är det dock alla tummar upp, även från Robert! Nu ska jag fara iväg på onramp kurs. (Hilvit jag har en sån j*vla träningsverk så vet int hur jag ska klara det.)

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

11 kommentarer:

  1. Fina ni är :) så härligt med bärbilder! :)

    SvaraRadera
  2. Det går att korsa axelbanden så avlastar de bättre, finns inte med i instruktioner men det är många som gör det, och då halkar de inte heller ner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska absolut pröva det! :)

      Radera
  3. Oj nice! Vi har samma modell (tror ja?) och har vari otroligt nöjd! :) bäst e ju att he e ergonomiskt åt bebis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joojoo helt klart, int sku ja nångång använd nå oergonomiskt int, så jo, de e bäst ;)

      Radera
  4. Nice! Ha ju nu börja använd mera manducan me Angelica xD så behändigt! Hehe! Å hon somna ju å i den då vi va i nkby å titta på friidrottstävlingarna i somras :D ser den liknar manducan väldigt mycke :)

    SvaraRadera
  5. Varifrån har du köpt ergo bärselen ifrån?

    SvaraRadera
  6. Carro ni e så vackra! :) /Matilda

    SvaraRadera
  7. Sidu det blev en ergo, fint! :) Det e ju nog så mysigt å behändigt me bärsele! Idag hade jag min jag-vill-adrig-vara-stilla-lilla-hyperaktiva-1-åring i ergon när jag fixa käk.. För de e ju så att käk måst man ha, även om man är en typ som helst bara sku kuta omkring nonstop med mamma hack-i-häl ;) Så jaa, den lär ni säkert ha massa nytta av länge! :) Intressant det som Sara skrev här ovanför, måste testa det jag å!

    SvaraRadera