tisdag 25 februari 2014

Vintersport ger trygghet i vardagen!

Haha, så roligt. En av mina gamla favorit bloggerskor Hanapee (inte en av mina favorit bloggerskor längre eftersom hon lagt om sitt bloggande nufötiden och inte är lika personlig längre som hon var förr, *fäller en tår* men jag gillar nog henne ännu!!!) har gjort en lista över saker som skänker henne trygghet i vardagen. Det roliga är att hennes lista ser typ precis likadan ut som min!! OCH alla i kommentarsfältet säger samma sak, att deras lista också ser nästan på pricken ut som hennes!!! SJUKT!! Såhär ser hennes lista ut:

*Att vi ser en välbesökt bar från vårt fönster (??????????????)
*Att kolla in i andra människors lägenheter och de har tända ljus/ser på teve där inne.
*Gå in i snygga varuhus, typ NK...
*Sitta i en bil påväg någonstans 
*Vintersport på tv
*Kaffedoft

Och såhär sku min lista över saker som ger mig trygghet i vardagen kunna se ut:
* Att jag ser mamma och pappas från vårt köksfönster
* Att vara ut och gå och se in i folks hus och se dom äta middag, se på tv, chilla m.m. Speciellt vintertid!!
* Att gå i varuhus med vänner och sitta på cafe
* Sitta i bilen nånstans och hålla handen med killen, never get's old!
* VINTERSPORT PÅ TV! Speciellt då vårsolen lyser och man hör domdär härliga bjällrorna som dom i publiken viftar med. Man måste liksom int ens vara intresserad, bara att stå och stryka/vika kläder och höra det i bakgrunden ger en känsla av inre frid :') 
* Kaffedoft! Ååååh kaffedoft. Då man kommer hem till vänner eller nån annan kär och känner kaffedoft, då kan man känna sig som hemma!

Känner ni också igen er i denhär typ av listan? Vad ger er trygghet i vardagen? :)

Nu kommer snart mina lunchgäster så jag ska fortsätta med maten! Och, vilket jävla härligt väder vi har idag! + Att det ser ut som att isen har farit bort!! = FEELIS. (Men den har dock int riktit fari bort, det ser bara ut så, men man får ju låtsas.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar