tisdag 23 september 2014

Barnsäkra ditt hem

Såå nått jag tänker på typ hela tiden, är dethär med barnsäkerhet. Jag vill ju såklart att Lo ska vara så säker som möjligt hela tiden, och jag har ältat, googlat och tänkt på dethär ända sen hon låg i magen. Vilken vagn är bäst? Vilket babyskydd är säkrast? Vilken filt är tunnast att ha på govet så "fallet" inte blir så högt om hon rullar av den? (Lol) Var ska vi ha alla knivar/tvättmedel/diskmedel/schampo o.s.v. o.s.v. så hon inte får tag i det? 

Nu rör ju sig Lo inte så värst mycket ännu, men det blir bara mer och mer för varje dag.. Inom några månader har vi ju nog en dam som kryper och stiger upp, och sen har vi en dam som springer runt och viftar sig omkring.. Nu har jag sammanställt en lista över de bästa tipsen jag hittat och kommit på när jag ältat dethär med barnsäkerhet i hemmet. Håll till godo.
Det var det jag hittat och tycker är viktigast att tänka på. Hur/Vad har ni gjort för att barnsäkra? 
Har ni något bra tips när det kommer till att barnsäkra som jag inte har med i min lista? 

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

5 kommentarer:

  1. Barn brukar börja krypa mellan 8 och 11 månader och börja gå mellan 9 och 14 månader så en liiten stund är det nog tills Lo börjar krypa runt eller gå ;) men ett halvår går ju i ett huijj, och det är ju bra att barnsäkra för tidigt än för sent! :)

    SvaraRadera
  2. Ett bra tips är att lägga halkmatta under de vanliga mattorna, så glider dom inte runt när barn kommer springande :)

    SvaraRadera
  3. Det behövs inga skydd i eluttagen längre om de är jordade (i gamla hus kan det finnas de där gamla uttagen ännu som är ojordade). Såklart ska man ju inte låta barnet peta hur mycket som helst i uttagen ändå, men det utgör ingen livsfara. Detta fick jag veta efter att jag föreslog åt min elmontör att vi skulle köpa skydd till eluttagen ;) så här finns inga skydd och bra går det :)

    SvaraRadera
  4. Kan du skriv liti meir om babbysimasi? :)

    SvaraRadera
  5. Alltså ja e helt beroende av din blogg. Får abstinens när du int uppdaterar :) hoppas ni haft en bra dag i vasa :)

    SvaraRadera