lördag 27 september 2014

Home is where Lo is


Usch alltså vilket väder det är. Jag klagade då det var superhett, jag klagar då det är molning, jag klagar då det regnar och jag klagar då det blåser. Skärpning alltså! MEN dehär vädret är ju nog faktiskt det vädret som jag känner att hindrar en mest från att gå ut. Blöt kan man ju bli, varm kan man va, men det sku ju faktiskt int vara så riktit huippu att flyga iväg! Eftersom vi inte vågat oss ut nå idag så har Lo fått sova på insidan, och som vanligt går det.. Inte så bra. Hon sover helt enkelt bäst i vagnen. Där kan hon sova flera timmar, men att sova inne i sängen om dagarna, neppan! Det tycker inte lilkvinnon om nå. Så fram tills just så hade hon bara sovit 30 minuter under dagen, men nu slocknade hon i min famn. Får se nu hur länge hon sover. *Intressesmurfarna antecknar och hoppar högt av glädje för att de fick veta hur Lo har sovit idag*

På eftermiddagen var Heidi hit, trevligt som vanligt. Vi åt muffins och drack vaniljté. (Godaste teet.) Annars idag då.. Well, det var ju Loopie som bestämde vad vi sku ju göra, så mest har vi ju legat och haft konstiga ljud för oss, och inspekterat och smakat på hennes leksaker.. Mellan varven har jag rymt iväg och städat lite också om hon råkar ha haft nått väldigt fokuserat samtal med lejonet eller valen. Så ett relativt städat hem, muffins, sovande bebis och snart en kaffekopp i handen, jotack, jag är helt nöjd såhärlångt. På det får ni en rädd selfie tagen med Iphone därav kvalitén. Tur att jag inte lägger upp selfies så ofta. Bloggar med en massa såna går ju nog fett bort!


bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

  1. Hehehe "Bloggar med en massa såna går ju nog fett bort!" BUUUUURN! :'D

    SvaraRadera