fredag 12 december 2014

Bästa bloggeventet hittills!

Ikväll styrde jag kosan mot Nkby torget och vek in till den mysiga, och ack så trevliga butiken Amalia. Där nalkades det bloggevent. Jag måste säga att det helt klart var bästa bloggeventet jag varit på hittills! Det var så härlig stämning, och ja, så mycket fint helt enkelt! + God glögg.

Anna som äger butiken, berättade om julens trender, hur vi håller liv i våra blommor och en helmassa annan nyttig info som kan vara kul att veta såhär i juletider! Dessutom bjöd hon på glögg och pepparkakor + saltkex och ostbricka. Inte dåligt! Hon tryga att vi sku äta upp allt så inte ville man ju vara ohövlig, så det blev att jag åt två för många.. Jag skulle ju ha kunnat ringa Robert och säga att jag hittat nytt boende "ta me Lissi o lite mat så flyttar vi in!" Så bra trivdes jag i butiken! 


..... Okej nu tänker ni alla: Vafan Carro? Enough with the pictures!! And i'm like: Jag har ännu typ 30 kvar men nu fan får de ju räcka!! Det kan inte gå till överdrift. 


Nåväl, det jag nu vill bevisa med alla dessa bilder är att det verkligen lönar sig att vika in till Amalia om ni har vägarna förbi Nykarleby, Oravais (Ja det finns en butik i Årvas som Janina kallar de! Höhö) eller Vasa. Eller ni måst liksom inte ens ha vägarna förbi, ni kör bara raka vägen dit. Så värt det! Imorgon ska jag visa vad som fanns i goodiebagen + det som fick följa med mig hem.


Stort tack till Madeleine som bjöd in mig! Omg vet inte hur jag ska kunna tacka dig. Min kärlek blev så stor till affären så jag tillochmed frågade om jag får komma och jobba dit efter min mammaledighet! Haha! (Det lät inte som en omöjlighet.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar