måndag 22 december 2014

HISTORISK DAG I "MITT LIV SOM LO"

Alltså kvinnor (och nå enstaka män) idag kom dagen jag både längtat efter men också tänkt att jag egentligen inte vill att ska komma. Lo låg på golvet vid Cissis, ingen hade tid att ge henne leksakerna som hon slängt långt bort åt... eh. Ja, ni fattar. Vet inte vad det var, men det knäppte väl till inom henne; NU ÄR DET DAGS ATT GÖRA NÅGOT ÅT DETTA! JAG SKA FRAMÅT! JAG SKA HA MINA LEKSAKER! Så, hon tog sats och SJUP sa det. Så var hon påväg. Och OJ va stolta och glada vi alla blev. Då blev Lo stolt och glad. Så hon fortsatt sin färd. Snabb som jag är så tog jag fram kameran och förevigade den stolta stunden:



Ojojoj hon är så duktig vår lilla gris. Eller janå, int är det väl ovanligt att babysar börjar ta sig fram vid 6 månader men nog tycker jag ju förstås hon är duktigast i världen för det!! 

MEN HEJ vetniva!?

Vi har ju som sagt varit vid Cissis idag, och inte var det ju som att jag hade med pottan dit. Så vad händer när jag märker att Lo vill kakka? Nå hon sitter nu och börjar ha dedär kakka-ljudena sina (låter som nå morrande liten hund) men vi hadd ju såklart int med nån potta, så tänker jag ska jag A. Låta henne bajs i blöjan eller B. Fa på wc me henne? Nå så då tar jag det mest logiska beslutet och tar henne till wc:n och lägger henne på wc stolen, så kakka hon där! Haha, så kom Cissi in och bara: Är det här påriktigt?! Har du henne på wcn haha! Lite roligt såg det allt ut, men hon kunde lätt kakka där (hon hade hård mage igen! :( Men gick nog säkert lättare då hon fick sitta på wcn.) Nåväl, då igen fick vi ett very proud moment idag!! HON ÄR SÅ DUKTIG; JAG SMÄLLER AV!!!!

6 kommentarer:

  1. Åååh, duktiga Lo! Nu kan hon börja hjälpa till å städa (=trasa under magen) ;D å nää ja ha int testa.. :D

    SvaraRadera
  2. Ett tips bara om Lo fortsätter ha hård mage ge henne plommonpure , fungerar alltid ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkar inte på mina, så nej - det funkar inte alltid!

      Radera
  3. Haha 😄 verkar ju funka bra det där :) duktig hon är lilla Lo. Ha en riktig god jul på er /therese

    SvaraRadera
  4. Aaaah va hon e duktig!! :D fart å fläng! Här ha de int vari så tidiga som 6 månader inte :)

    SvaraRadera