tisdag 30 december 2014

Min lilla Lo 6,5 månader


Ja det har vi ju nog fått konstatera; Lo har blivit en helt egen liten person. Visst har hon ju logiskt sätt varit det hittills också, men då har hon varit mer som i min högra ficka om ni förstår. Där jag var, där var hon. Men nu är det inte så längre! Där jag är, där går jag antagligen och söker efter henne nu för tiden. Hon är så otroligt EGEN nu. Hennes personlighet kommer fram mer och mer för varje dag som går. De personlighetsdrag som är mest övervägande hos Lo är hennes goda humör, hennes tålamod och hennes duktighet. (Om nu det är ett ord, nå hon är otroligt duktig iaf.) 

När jag var med Malin idag talade vi om att föräldrar ofta jämför sina barn med andra barn i samma ålder. Det har jag aldrig gjort, och kommer jag förhoppningsvis aldrig att göra med min tjej. Hon får ta allt i sin egen takt och jag kommer endast se på henne och hennes framsteg, inget annat barns. Varför skulle jag? Alla barn är ju olika och utvecklas i sin egen takt. Alla ska de växa upp och bli stora och förståndiga, bara de lärt sig tills de gifter sig kan man ju vara nöjd!

Nåväl, nu är Lo snart 7 månader och nu är första gången jag verkligen känner att HEJ!!! STANNA TIDEN NU!! Nu går det för snabbt. Men ändå är det så roligt varje dag att se hur hon utvecklas. De senaste dagarna har hon börjat säga ma-ma-ma-ma-ma och pa-pa-pa-pa det känns stort!




2 kommentarer: