fredag 16 januari 2015

Dagens fråga: Motivation


Hej! Motivation är lätt för mig att "hitta", eftersom jag inte ens måste söka. För motivation finns i överflöd! Jag tycker det är jätteroligt att renovera och pyssla på, och jag tänker hela tiden på slutresultatet. Hur fint det förhoppningsvis kommer bli och vad stolt jag ska vara sen när jag får se vad jag åstadkommit. 

Jag är där mest själv jo. Robert har så mycket med gymmet så han hinner inte vara där. Om nån har varit vid huset och hjälpt så skriver jag väl nog det i inlägget om jag bloggar om att jag varit där. T.ex. när pappa varit och hjälpt mig, Cindy och Anton eller som här om dagen då Heidi var, då skrev jag ju nog det. Inte för att jag nu tycker det är så värst viktigt att skriva vem som varit där med mig, hehe. 

Det är ju inte så svårt att komma igång egentligen, det är väl bara att sätta igång. Vet du inte hur man river tapeter eller vad du nu ska göra, så kan du ju alltid googla eller gå in till närmsta byggvaruhandel och fråga efter tips och hjälp. Jag har ju tur på det sättet att min pappa är näst intill expert inom området så är det något jag undrar över så ringer jag honom direkt och frågar. Som när jag var osäker när jag skulle tapetsera, då kom han och hjälpte mig så jag kom igång. En annan sak som är bra med min pappa nu i detta sammanhang är ju att han har alla verktyg jag behöver. Det är ju sjukt bra, som ett tapetseringsbord, inte är det många som har det i skrubben! Men om man inte har en pappa som har alla verktyg i världen typ, så går det ju alltid att låna verktyg av nån annan.. Kanske en moster eller farbror?

Jag ser ju framför mig ganska klart hur jag vill det ska bli. Då ser jag ju på samma gång då vad som måste göras för att det ska bli precis så som jag vill ha det. Så får man ju lägga upp sitt arbete då. Som t.ex. när jag skulle tapetsera, då fick jag tänka : Ok vad måste jag göra FÖRE jag kan börja smätta upp tapeterna? - Jo, riva ner de gamla. Då var det ju bara att göra det då, så vips var jag igång.

Jag är då VERKLIGEN INTE nån exptert på att renovera och hålla på, hell no! MEN jag gör det, och vartefter jag gör så LÄR jag ju mig. Vad skulle jag ha kunnat göra annorlunda? Hur skulle dethär har kunnat göras lättare? Vet du, man kan ju bara bli bättre! Så våga pröva börja på bara säger jag! Det är kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar