torsdag 22 januari 2015

En bunt med före och efter bilder från källaren!

Idag runt kl.12 skuttade jag iväg med Lo till huset. Såklart hade jag glömt nyckeln, så jag fick snällt skutta hem igen och hämta den. Roligt det i -20 grader! Nå, jag hade packat in Lo ordentligt och själv blev jag nästan svettig av allt spring så det gick bra ändå. Vid 12.30 kom en kille från vattenvärket och läste av vattenmätaren och lärde mig hur man ens läser av den. Den var från stenåldern ungefär. Så då var det gjort! Under dagen hann vi sova, äta, leka och jag hann tillochmed pyssla lite i vardagsrummet så nu förklarar jag det rummet officiellt FÄRDIGT! Tänk! Vardagsrummet är färdigt! Helt sjukt. Vid 17 kom mamma till huset, så drack vi kaffe och lekte lite med Lo, sen packade hon ner henne i vagnen och de for hem. 

Då spikade jag fast de sista listerna in the livingroom och sen funderade jag: Jahapps, vad ska jag göra nu då? Jag hade två alternativ: 1. Börja måla i tamburen eller 2. Fortsätta pyssla i källaren. Valet föll på alternativ 2 eftersom jag ännu inte bestämt mig för vilken färg vi ska ha på väggarna i tamburen. Passar ju sig inte riktit med vitt där man kommer in och är smutsig och sandig liksom.. Så det får bli morgondagens problem. NÅ iaf, jag har nu målat hela källartrappan vit och det blev SÅ stor skillnad!


Jag vet vilken känsla jag vill ha där i trappuppgången och hallen i källaren. Lite sådär robust mystiskt, men ändå stilrent. Lite "industri" möter slottssal typ. Pilen som ni ser på bilden lagade jag bland annat idag.. Jag hann även med en pil till + att jag målade pannrumsdörren. Sladden och lampan fick också bli svarta, jag vill ha mycket svarta detaljer. 

Här ser ni hur pannrumsdörren och lite av hallen ut före, och hur det ser ut nu..

Vad säger ni? Känner ni ungefär vilken känsla jag strävar efter? Nå, kanske svårt att känna det via bilder.. Men ska försöka ta bättre bilder så kanske ni förstår bättre. Hittills är jag väldigt nöjd, och tycker det är så roligt att vi har en så stor och häftig källare!! Har jag föressten visat vårt vackra tvättstuga? Tror inte det, här får ni se! Snygg va? När tiden är inne ska den också få sig en omgång av remppa-Carro, men men, den dagen den sorgen ;) Har stora visioner om hur vi sku kunna laga om den.. En stor snygg tvättstuga, en spa avdelning med bastu + badkar.. Jaa möjligheterna är stora! Där på nedersta bilden är det en dörr som nu inte syns så bra, som leder till en potatiskällare. Den är alltså bakom bänken där.
Jag hoppas att inom en relativt snar framtid får bilderna ovan vara mina FÖRE bilder av tvättstugan ;)

4 kommentarer:

  1. Nice dendär dörren!! hjärtögonsmile, i helgen kommer vi nog o gosa me loppisen :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Tyckt de blev så bra penseldrag! :) Jeeeeee kul! Ni får gosa me lilli, men ni får int rör nån pensel ;) Nånä skämta bara.. Heheh

      Radera
  2. Va snyyyggt!! Gillaar :D

    SvaraRadera
  3. Liiite tråkigt när det mesta tycks bli vitt... Va inte rädd för färg!

    SvaraRadera