söndag 25 januari 2015

Omöblerat vardagsrum

Nåja hörrni! Nu är ju vardagsrummet färdigt. Före jag började sätta tänderna i vardagsrummet hade det på tre väggar randiga tapeter och på en vägg, en tapet med nå.. ja int vet jag vad det var. Men det jag vet är att nästan precis en likadan i mitt tonårsrum. Såå att. Chansen att jag sku gå med på att behålla den som den var, var inte så stor! (Tapeten till höger talar jag om.)

Tapeten till vänster var mer mot blå hållet, än mot grå som det ser ut på bilden. Helt ok tapeter men inget som jag ville ha. Nåväl, nu ser vardagsrummet ut såhär. 

Vardagsrummet är ännu väldigt tomt.. Spegeln som står lutad mot väggen ska inte vara i vardagsrummet utan den ska ner i källaren på en vägg. Men men! Snart borde vår soffa och fåtöljen anlända! Howard classic! *Smiley med hjärtögon* Först hade jag ju tänkt att vi sku köpa en 2-sits men Robert tyckt att vi istället tar en 3-sits så då blev det en sån. Åååh fåtöljen ser så bekväm och skön ut! Längtar tills vi får mysa ner oss i den jag och Lo!
Bilder från trademax.fi
Nej nu ska jag fara i mammas och pappas uthus och hämta en gammal dörr som jag ska göra om till sänggavel, + att jag ska kolla på en kökssoffa som står där och ruttnar bort. Ska kolla om jag kan rädda den! Ikväll nalkas också babysim, kul!

1 kommentar:

  1. Vad intressant att följa med i renoveringsresan :)) Jag läste du ska göra om en gammal dörr till sänggavel, sku du vilja sätt tips hur du gör/gjort den sen? Har nämligen en jag tagit i förvar men ännu inte börjat fixa på den. Sku va roligt. Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera