tisdag 13 januari 2015

Såhär ser hallen ut nu

Så, ikväll lärd jag mig att tapetsera! Hur lätt som helst ju!? Ångrar att jag har målat så mycket.. Suger då det ska målas så många varv!! Nåja, nog blir de ju bra med mål också. MEN MEN nu är det som ska tapetseras i hallen nääästan färdigt. Två bordar kvar! Ja + att jag ju ska måla resten då sen.. Så ännu finns det ju nog att göra där hehe. Men tapeten är skitsnygg och passar så bra!!
Såhär tänker jag mig att stilen i hallen ska gå.. 

Här får ni se före bilderna av hallen + en liten sneak peek på hur tapeten ser ut.. 


Som ni ser så har vi också en skorsten rakt i hallen! Tycker det är ganska snyggt faktiskt. Först hade jag tänkt måla den i vitt eller nått.. Men nu har jag nog bestämt mig för att den får vara som den är, den passar nämligen superbra ihop med tapeten... 
Nåja hörrrni. Sovrummet är nu färdigt, köket är näästan färdigt (ska måla kaklet) och hallen är på god väg till att bli klar den också! Bra tempo Carro!! TACK!!!! Snart får jag börja inreda *wohooo*
Dock är det ju ännu 2 sovrum, vardagsrummet, wc, walk in closet, tvättstugan, kontoret, loftet + källaren som ännu ska fixas upp och lagas, men det kan jag pyssla med då vi flyttat in :)


17 kommentarer:

  1. Oj va snyggt! Du sko kona film från huuse o va du ha renovera hittills så får man en bättre uppfattning! :)

    SvaraRadera
  2. He böri si så otroligt bra ut!! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg tapet! Varifrån? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den är riktit snygg! Tapeten är av märket exposed och vi köpte den från Hartmans :)

      Radera
  4. Sååå snyggt :) å huset verkar verkligen va rymligt om de e sådär många rum kvar :D ser framemot att komma på besök!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog det! Riktit lagom och sen extra utrymme vi kan göra nått kul med :)

      Radera
  5. När planerar ni att flytta in?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va planerar inte, utan ser när det känns som att vi är klara för det :) Vill inte börja flytta in om vi har en massa verktyg och sånt i hallen typ :P Ne, vi har inte brått utan tar en dag i taget :)

      Radera
  6. Jag å min man ha tänkt måla våra kakel i köket (dom är gröna) hehe! Så kan du visa hur man ska göra å va du använde dej av för material och så? Ha en bra dag! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag absolut göra! Får försöka minnas att ta bilder så jag kan förklara :) Detsamma till dig! Kram!

      Radera
  7. Får man se nå bilder från utsidan av huset? Skulle va kul så man får en "helhetsbild" av hela projektet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaaa visst kommer ni få se det också :)

      Radera
  8. Jättehäftig tapet! Va duktiga ni e! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  9. Är huset i Nykarleby? Eller var hehe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nee, huset är i Jakobstad (skutnäs) :)

      Radera