söndag 26 januari 2014

Sjukt av att cykla.. ?

Så roligt att läsa vad ni har att säga om föregående inlägg! För att förtydliga, jag tycker alltså att det är inställningen som borde ändras ang. hela efternamns grejen. Att det ska vara lika accepterat att barnet har mammans efternamn som att den har pappas. Att man int ska behöva vara rädd att t.ex. ens föräldrar ska börja ifrågasätta och undra varför m.m. Det kan nog va att vår baby får Roberts efternamn, ingen omöjlighet alls! Men som en skrev, som har sin mammas efternamn, att folk hela tiden frågar "varför har du din mammas efternamn???" Det är det jag tycker ska bort. 

MEN om man ändå planerar att gifta sig och att man vet att man tar mannens efternamn, då är det ju klart att man ger barnet pappans efternamn med det samma, eftersom ja, man själv ändå kommer heta det sen. Men om man int vet vilket efternamn man ska ta sen då man gifter sig, eller att man int vet om man kommer gifta sig så det är då jag tänker att man kan fundera kring det hela.

Fortsätt gärna kommentera era åsikter, mycket intressant! :)

Just kom vi in, vi var ut på länk, Robert sprang och jag cyklade. Precis som igår, hände samma sak då ja cykla, jag fick så OTROLIGT sjukt i vänster sida av magen. Så underligt och jag måsta riktit stanna och pausa.. Kan det vara bara att babyn typ växer? Men jag tycker det är ytterst konstigt att man ska få så sjukt av det? Nåväl, jag ska ju till läkaren imorn, får fråga då. Int nån av er som har nå erfarenheter av det jag beskriver?

Vi som kan kompromissa ;)

Sliten brud med oproportionell kropp hehe.

3 kommentarer:

  1. kan ju kanski vara ' ligamentbanden' som sträcks. alltså någonstans i bäckenet på framsidan. hade problem å otrolit sjukt mellan varven ja var gravid med c och i.. läkaren sa åt mej att det är när magen växer snabbare. de e lättare sagt liksom gummiband som töjs å sen när magen är borta å bebisen på utsidan så återgår de ti normal position tibaka ;) meen bäst är dt att rådfråga läkare ;) // jannina

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående kommentar, låter som gummibanden som sträcks :D ligamenten alltså. Jag hade tidvis också väldigt sjukt. Frågade vid rdg och det är tydligen vanligast mellan vecka 23-27 då magen har en växtspurt!

    SvaraRadera
  3. Ja sku nog säg som tidigare personer å, själv känner ja av i ligamenten tå ja försöka jogg/lunk kortare sträckor men he har ja nog skippa nu å försöka cykel iställe. Går nog bättre he å, men i uppförsbackar kan e böri kännas liti i sidona :)

    SvaraRadera