onsdag 26 februari 2014

En lista som fylls på hela tiden

HELLO BITCHIS! 

Alltså ne hörni, jävlar vilket väder! Och så skönt nu då det int blåser nåmer heller. Jag var ju tvungen att fara ut och promenixa en stund även fast jag har haft känningar av sammandragningar hela dagen.. Men tänkte att jag kan ju sätta mig på en bänk och sola lite istället om jag int kan gå. Så där satt jag en bra stund och bara njöt av solen, isen som håller på att fara bort och FÅGELKVITTRET!! Fåglar ger nog en sån härlig feelis dom. Lite sådär WOHOO \m/ Livet har återvänt till Finland! 

Då jag satt där på bänken så sparka lilltjejjen åpå i magen, och jag insåg att shit, vad nära det är nu. I början av graviditeten, då man stamppa på där i vecka 3-15, då kändes det ju nog som sååå långt borta innan man sku känna att det "börjar närma sig" Men nu är vi här, och går in i vecka 30 om två veckor. Och när folk säger att dom är i vecka 30 tänker jag alltid: Jasså, så snart ploppar den ut den lille grisen i magen! OCH NU ÄR VI SJÄVA DÄR! *Ok lugna dig Carro*


Nej men det är ju nu man börjar tänka på såntdär härligt man alltid varit så avis på på andra som har babysar (jag har ju velat ha barn sen jag var baby själv typ, haha nej, men sen jag var 7 kanske. Så man har ju gått och föreställt sig och längtat en längre tid om man säger som så.)  
Ok, här är några härliga saker jag ser mest framemot nujust:

- Att få mysa med en sovande bebis i famnen.
- Att vara påväg nånstans (helst villan) och ha en sovandes bebis i babystolen. Och sen lyfta ut den ur bilen då den är nyvaken.
- Att få visa upp vår lilla skapelse åt alla vi tycker om.
- Att tala babyspråk med henne.
- Att komma på små gulliga smeknamn, jag kommer ha typ 100. Kallar henne redan min lilla gris, och Robert är rädd att hon kommer tro att hon seriöst är en gris eftersom det är vad jag kommer intala henne.
- Att få ligga och gosa i sängen.
- Att få langa patte
- Då hon börjar vara lite mer "med" och när första leéndet kommer!
- Att bara njuta av att veta att hon ligger och sover i rummet, och längta tills hon gnyr till och jag får ta upp henne i min famn.
- Att se hur mycket Robert och hon kommer tycka om varandra.
- Att få ha dop!
- Att se hur jag och Robert kommer samspela som föräldrar
- Att bara se på henne och förstå att det är vi som lagat henne, och tycka att hon är den finaste i världen
- Att hon bara är vår och ingen annans. (Jag kommer vara så egennyttig med henne hhehee.)
- Att veta att man alltid har en lycka i livet, vad som än händer.
- ATT FIRA FÖRSTA JULEN! (Och andra, och tredje, och fjärde...)

OK NU FÅR JAG JU HEJDA MIG LITE! Sku ju kunas skriva hur lång lista som helst eftersom det nog säkert finns  10 000 grejer man kan lägga hit, men det får finnas lite gränser. (I)

Nu äter jag lakrits och ska strax fara till mamma och pappas bygge och se om man kan dra ett strå till stacken så att säga. (Tror jag dock mest kommer sitta i solen, bra att vara preggo så förväntar sig dom int så mycket av mej hehehe.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar