lördag 16 augusti 2014

Give it to me

Hello! 
Alltsåååå... Ok vilken lång dag, och den är inte ens slut ännu. Imorse vaknade Loopi runt kl 6, då tog jag henne i sängen med oss och lag en liten madrassbit som blev över då jag klippte till madrassen till sängen hennes, under henne så hon liksom låg på den bredvid mig, med sidan mot mig. Så låg jag så och höll om henne och det var såååå mysigt. Det tyckte hon också! Så sov vi så till ungefär 9, då vaknade vi och  var lagom svettiga. Då satt vi oss ner i duschen hon och jag. Det är så kul när hon gillar vatten så mycket. Hon ligger där i min famn (på mina ben som jag har i kors) och sprattlar och skrattar! En riktit mysig stund helt enkelt. När hon var färdig duschad och torkad klädd jag på henne och satt mig och åt frukost. Sen runt 12 tiden kom Linn hit. Då for vi ut och skuttade och köpte kaffe eftersom vårt kaffe var slut. Btw, jag har blivit så sjukt beroende av kaffe, finns det seriöst nått bättre än kaffe!? 

Förut var det lite såhär:

Kaffe? Nåjaaaa whatever, nog kan jag väl taa...... 

Vill du ha en kopp till? Nåjaaaaaa, om de finns kan ja väl ta en halv kopp till... 
No får jag väl ner de.. 

Men nu är det såhär:

Kaffe? MEN JA FÖR FAN! TRODD ALDRIG DU SKU FÅ TYYME UR RÖVE O BÖRI KOK!! 
HÄLL I NU BARA!!!! 

Vill du ha en kopp till? OH YESS BABY!! Häll i nu bara!!

Så ja, finns de inte kaffe hemma, då går jag hellre efter än att dricka typ. .te. 
Jag och Linn åt tacopaj och sen bakade jag morotskaka. Vi åt en bit men resten ska jag ha med till Petsmo imorgon där det nalkas kalas, nämligen kusinträff från pappas sida. Det brukar alltid vara riktit kul så det ser vi framemot! Ännu ikväll ska jag laga mina tonfiskrullar och så ska jag slänga ihop en skagenröra. MUMS!

När Linn for hem packade jag Lo i bilen och körd iväg till moffas med mamma. D.v.s. Los gammelmoffa... Eller vad blir det? Int är det väl hennes gammelmoffa? Jag har aldrig förstått mig på det där... Tänk om både min och Roberts mommo sku leva, då sku ju båda vara hennes gammelmommo? Eller finns det ens nått som heter gammelmommo/fammo?? *CoNfUsEd* 


4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha!! Exakt sådi ha e blivi fö me å!!! Känner så igen me! :D Å håller å hejlt me d om din andra fundering, ha heller aldrig fatta hedi. Men vårt pyr har bara ejn åv varje sort kvar så tå kallar vi dem he entå! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! BRA så är jag inte ensam! Tror dock det är ganska så vanligt att nyblivna mammor blir kaffe-freaks ;) Så nu har vi helt enkelt jinat klubben! Hehe! Jaa, de är svårt dedär, men lätt då hon bara har en av varje så blandas di ju int ihop (om jag nu förstod dig rätt!) :D

      Radera
  2. Haha jaa, det är väl de korta nätterna som bidrar till att man längtar efter kaffet..? :) och bäst är det om jag får en skvätt grädde i! ;) jo svårt detdär med gammelfammo osv, då vi i vår familj har kvar både min o makens moffa, så vi kallar dom ...-moffa och ....-moffa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl så jo :P De va ju en bra lösning! (Y).

      Radera