torsdag 25 september 2014

New friends

Igår var vi ju till Vasa! Första gången jag körde så långt med Lilli själv, men det gick ju som sagt bra. När vi kom till Brändö var jag helt sådär: Var fan e vi? Vart ska vi nu?? Så jag skickar till Janina och bara: Im so insecure! Where am i? O hon ba: Jag ser er! Kom in i dörren till vänster bara! SÅ var vi helt på rätt ställe direkt! *Stolt* Lokalkännedomen är de tydligen inget fel på. Sååå äntligen fick jag träffa Janina och Milou! Som Janina också skrev på sin blogg så har vi lärt känna varandra eftersom vi mejlade under tiden vi båda var gravida och mådd lika skit.. Skönt att få tala med nån som är i samma situation, för ingen som inte har varit med om hyperemesis vet hur det är.. Men ja, äntligen fick vi tummarna ur röven och fick till en träff! Nästa gång ska dom komma till Jeppis City, det blir kul.

När vi hadd varit inne en stund och ätit, så for vi och hämtade Nicolina från förskolan, sen blev det lek i parken. Jag och Nicolina blev kompisar direkt, och det första vi gjorde var att begrava en igelkott. Kände att det var en bra "icebreaker" mellan oss ;) Igelkotten flög iväg till himlen nu när den fick lugn och ro sa Nicolina. Så förståndig och söt tjej. Efter parken for vi in igen och åt bullar och drack kaffe (eller ja, jag drack kaffe och dom andra saft. Janina jag läste ditt inlägg om kaffe och JA du borde börja dricka kaffe. Det är ju typ de bästa som finns!)

Sen fick babysarna leka och känna på varandra... När Daniel kom hem från jobbet så for jag och Janina ut på långpromenad med babysarna. Det var det bästa med besöket. Vi fick tala om allt möjligt, och jag och Janina har verkligen väldigt mycket gemensamt. Vi är ju bland annat båda födda i november -91 ;) Men jooo... Superkul. Känns verkligen som att vi kommer få en riktit fin och värdefull vänskap. Tack för igår!


Måst bara säga att när jag startade till Vasa så var det hagel och värsta ovädret i Nkby, så jag orka inte ens fixa håret eftersom ja jag trodd ju de sku va storm i Vasa också.. Och då sku ju ändå håret bli skit då vi är ute.. Men, då man kommer til Vasa då så är det ju värsta soldagen... Såååå mitt hår var skitfult hela dagen. jag hadd nog med plattången men Janina tyckt att jag int sku böri platt -_- eget fel då att hon fick stå ut med min fula frisyr :D

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

  1. va söta di e :) roligt med nya vänner :) hur ålderskillnad på dom?

    SvaraRadera