måndag 6 oktober 2014

Nytt DIY-projekt på G och svar på några livsavgörande frågor

Nu kanske ni som är vana att läsa min blogg funderar över följande:
1. Varför har hon bara fula, oskarpa, dåliga bilder i bloggen nujust?
2. Vart ska dom flytta?
3. Hur många murgrönor har hon egentligen i sin ägo?

Jag förstår att det kan vara frustrerande att inte veta svaret på dessa frågor.
Så därför ska jag ge er lite svar. Håll till godo.

1. Jag har dåliga bilder eftersom att, jag sålde min gamla kamera häromveckan och såklart sålde jag ju då också min laddare till den kameran. MEN Nu har jag tappat bort min nya kameras laddare så jag har INGEN laddare. Hade tänkt att min kameraaccu nog skulle ha hållt sig i ca en vecka, och att jag under tiden skulle ha hittat laddaren MEN nej, jag glömde på WIFI adaptern på kameran så den drog ju slut på nolltid. Inte så bara bara för en kamera att upperätthålla en egen wifi anslutning eller hur... SÅÅÅÅ därför har jag bara inga/dåliga bilder i bloggen nujust. MEN min syrra sa idag att hennes kompis ska sälja sin laddare och jag kommer bli den nya lyckliga ägaren, så STÅ UT!!!
2. Det får ni veta i sinom tid...... *MyStIsK sTämMniNg*
3. Och nu till den viktigaste och mest mysteriska frågan, jag kan idag avslöja att jag har 4 levande, grönskande underbara murgrönor i min ägo!!! <3 Jag älskar dom. Trodd seriöst int att jag, Carro Ekman nångång sku känn en sånhär kärlek till ett par jälva blommor...... Vart är mitt liv påväg......

Ååååh hörni idag ska jag och köpa en ny pinasäng åt Lo som vi ska ha i nya hemmet! Jag ska måla den vit med pastellfärgade spjälor *Smiley med hjärtögon*

PÅTAL om pinasäng :( Igår hade jag nattat Lo och hon somnade fridfullt och sött.. Men så efter en stund så hörde jag hur hon gnydde och gnällde från rummet, i was like whaaat nu måst det nog ha hänt nått för sådär brukar hon inte låta. Så kommer jag in så ser jag att hon hade vänt sig och fastnat med båda benen i varsitt mellanrum mellan spjälorna :( Stackars lilla gossemossegrisen. Jag har nog spjälskydd i sängen men bara på ena sidan, inte på den sidan som är mot vår säng, men nu fick jag nog lägga dit också.. Int vill jag ju att hon ska håll på att fastna.. Förr behövdes det ju mest för att tutten inte sku falla igenom, men nu när hon vänder och vrider på sig så mycket så behövs det ju för att HON inte ska "falla igenom"..

Vill ni att jag lägger upp det som ett DIY projekt i bloggen med bilder och text vartefter det framskrider, eller bryr ni er mest om att se det färdiga resultatet sen? :))))) <- Dubbelhakor. 
(Alltså, Lo har sovit sen vi for ut och skuttade kl. 10.30 Man tycker ju hon sku kunna börja vakna och hålla sin mor sällskap. Men nåja, jag har fått en del gjort så det är ju bra. Är man trött så är man. int kan jag ju börja väcka henne för att jag känner mig ensam höhö.)

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar