torsdag 2 oktober 2014

*Sätt in valfritt svärord*

Bilder från vår mysstund imorse! 

Jag mår skit! Allt är skit. Ok int är allt skit! Jag har ju Lilli. Hon är bäst. Ingen protest. Jag är stressad så jag inte kan äta eller tänka klart (huvudvärk). Detta p.g.a. 1. vi ska flytta (hatar att packa och hålla på) 2. Robert har aldrig tid att vara hemma (ses aldrig, måst sköta Lo heeeeela tiden, inget fel med det men känns lite tungt mellan varven att hela tiden ha 100 % fokus på henne) 3. vi vet inte vart vi ska flytta :'D Skrattretande!

Så jo. Har en underlig känsla i kroppen. Jag ser både framemot så mycket (då gymmet är färdigt, då vi är färdiginflyttade, vill flytta nuuuu) men det är ju som så mycket skit före vi kommit till det stadiet! OCH DET SUGER!! Men det är väl dethär som kallas att vara vuxen? 

Huvudsakerna för mig just nu är 1. Att Lo känner sig trygg och älskad av mig 2. Att hon INTE känner av min stress (=ganska svårt och tungt att dölja för henne men jag lyckas nog ganska bra tror jag!) 3. Att Robert inte stressar ihjäl sig när han känner att han sku måst vara överallt 4. Att jag får stället dit vi flyttar att kännas som ett HEM hur hemskt det än är. 

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

6 kommentarer:

  1. Hoppas allt reder upp sig på bästa och smidigaste sättet för er. Hoppas din matlust kommer tibax också så att du får mer energi och orkar. De måst vara jobbigt att ha så myki pågång,förstår att de jobbigt också att ta hand om Lo själv,men förstår också att Robert säkert har dåligt samvete när han int hinner vara me er så myki,å går miste om så myki när Lo e så liten. De va kanske lite dålig tajming med gymmet nu..men de väll nu eller aldrig..allt blir nog bra ska du se! Å int kommer ni behöva bo på gatan,men förstår att ni nog vill hitt nånting bra nu så int ni behöver flytta igen förrän ni eventuellt bygger hus. EN STOR KRAM TILL DEJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är lite jobbigt.. Det har han, och det gör det hela 100 ggr värre! Saken är nu den, att om inte denhär flytten sku ha kommit, så skulle jag ändå varit helt fine med att han är borta så mycket, det har vi nog redan talat om. Men nu när flytten kom så plötsligt så ändrar det ju på saker och ting, men som tur är öppnar dom om 2 veckor så då lugnar det ner sig och han kan vara hemma och hjälpa mer med flytten! Men innan vi kommit dit hinner jag nog dra mig i håret några gånger, men alltså jag är inte sur på R för att han är borta, för vi har nog talat igenom hur mycket tid det kommer ta osv. men det känns ju såklart jobbigt.. Men men nog blir det bra, senast till jul! :) Tack <3

      Radera
  2. Har ni inte familj, släkt och vänner som kan hjälpa er med flytten ? Redan att nån fixar middag och leker med lo en stund så du får vila eller packa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är klart vi har. Dock har vi ju inte riktit nånstans att flytta ännu så lite svårt att be om hjälp då vetdu, "hej kom o hjälp oss att flytt, men ja, jag vet int riktit vart ni ska flytt de" Då ja skriver att R ska va hem o hjälp me flytten menar jag mer duvet att sök nå ställ att flytt till och ordna me andra såna praktiska saker..

      Radera
  3. Sku ni kuna tänka er köpa nå radhus så finns det en del/ vill ni hyr nå? Hoppas allt ordnar sej småningom för er. Hoppas ni hittar nå bra då ni hittar!

    SvaraRadera
  4. Rekommenderar att köp radhus/parhus istället för att "slänga bort" pengar på hyra :)

    SvaraRadera