måndag 17 november 2014

Kaos men glada miner


Hej från FLYTTKAOSET! 
Men vi håller goda miner vi bara. Igår var ju Robert i jobbet. Han hade kört hela natten så när han kom hem var det bara vila som gällde för hans del.. Efter en timme eller två joinade även Lo honom för hon blev tydligen trött av att gå runt i selen och packa med mig. Jag vill ju gärna ha det mesta klart av flytten redan en vecka före vi ska vara ute. Tycker inte om att vara ute i sista minuten med sånhär stora saker.. Då flyttar jag gärna lite för tidigt än sista dagen liksom.. Sååå därför är det lite mycket lådor och annat skit hemma hos oss nujust.



Vi tog en paus i flyttandet idag och for till stan och äta. Friends and burgers rättare sagt! Robert var nog så skeptisk. "Jaa dom frågar mig på gymmet hur jag äter, va ska ja svara? Ät skräpmat två gånger i månaden du bara!!? NE DE E SKAMLIGT!! Skräpmat på en måndag HUHU." Jag bara: 


Hehe kul då vi tänker så olika kring mat.... JAJA! Annars då? Lo börjar sakta men säkert bli frisk. Hon hostar mindre nu men hennes näsa rinner nog ännu och är stockad mellan varven. Då visste ni det. Själv längtar jag till julen. Det trodde jag inte jag sku göra alls iår, men se där! MAN KAN TYDLIGEN HA FEL! Känns riktit fittit att int "få" börja pynta ännu. Liksom stor vits att smyg fram nån tomte nu då det ändå ska bort strax.. Dock sa jag åt mamma igår: MAMMA det ska bli så fint här, jag ska lägg upp julgardiner i vårt rum! (Där hemma alltså, var vi ska bo i december) Mamma bara: "Jaaaa du får göra vad du vill här på vinden men du ska int böri pynt nå där ner! Jag orkar int med så mycket jul där nere iår!!!" 

Jag bara "INGEN JUL DÄR NERE?!"

Mamma: Nej Carro. Du får bara pynta här uppe. 

Jag: JAHA OK! Jag ska pynta skiten ur vinden! 
Såhär ska man reagera när man kommer upp:

Jepp så ska det vara. Därför längtar jag efter att flytta nuu så jag får börja julpynta!

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

  1. Ååh, flyttkaos är det värsta... som tur fick vi vårt upprett ganska bra i helgen, men ännu har jag miljoner lådor kvar. Nå, kanske en får sålt bort något på loppis sen senare.. Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa verkligen! Nå tur att ni börjar ha det på raden.. Tack! :)

      Radera