tisdag 11 november 2014

Lill Nissin


De senaste dagarna har jag gett potatis åt Lo igen. Jag gav ju först morot+potatis blandat, och det gick bra. Sen gav jag endast morot, vilket hon nu ätit i ca 2 veckor. För några dagar sen så kokade jag potatis och gav bara det (blandat med lite ersättning). Och oj vad hon tycker om det! Hon vill bara ha mer och mer och mer, tillslut får jag helt enkelt sluta mata så hon inte äter ihjäl sig. Köpte några piltiburkar igår, bland annat en med mango pch päron. Hade tänkt att ha det som efterrätt åt henne då hon ätit potatis duktigt.. Men vad händer och sker?! Hon gillade det inte alls! Hon knep fast munnen och grimaserade tydligt att "nej tack". Jag som själv tycker dedär piltiburkarna är så goda! Men de gick tydligen inte hem hos Lo.. Kanske det var för sött. Nå, vi håller oss till rotfrukter då ännu bara.

Idag är Robert ijobb. Jag och Lo har fotat julkort! Oj så roligt det var. Lo var inte så entusiastisk till en början, men sen gick det bättre. Har märkt att hon verkligen gillar att sitta, men jag vill inte ha henne att sitta för mycket då hon inte ännu kan.. Har läst att man inte ska lägga babyn i matstol före den har lärt sig hur man sitter, så någon matstol behöver vi alltså inte ännu inhandla!

Ännu hinner vi nog ha många photoshoots innan julen! Kommer bli så svårt att bestämma vilket kort vi ska skicka, hon är så fin på alla! *Smiley med hjärtögon*

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

12 kommentarer:

  1. De e ju positivt att hon hellre vill ha potatis än något sött o gott iallafall, sku va värre om de va tvärtom! :D o vilken söt liten tomtenisse, vi ska o fota julkort ikväll, men här har vi en pepparkaksgubbe ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i :) Tror vi skjuter upp fruktpurena en stund ännu!
      Det är så mysigt att fota julkort! Och va gulligt med en pepparkaksgubbe! :)

      Radera
  2. Vi har nog använt matstol åt båda våra korta stunder från det att vi börjat ge smakportioner, de ska ju nog öva att sitta och det är ju inga timtal man äter :) iaf inte här hos oss (tuggsväljtuggsvälj).
    Lo liknar lite min Holly, ser ut att vara samma storlek också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just de :) Nåå när vi äter så vill jag no at hoon koncentrerar sig på att äta, inte på att hålla balansen! (Det är ännu helt klart på den nivån att hon faller omkull om jag inte håller i henne då hon sitter.) Va roligt att de liknar varandra! Imoron ska vi till rådgivningen, får se hur mycket hon växt då :)

      Radera
    2. Ja alltså, hon är nog ganska uppstödd med diverse dynor och handdukar ;) sitter inte helt själv än men nog med stöd :) spännande med rådgivning, är det 5-månadersvisst?

      Radera
  3. Vet inte om du vet om det, men i pilttis pilttiburkar är det tillsatt socker. Muksu och nestle bona är sockerfria (bara fruktens eget socker) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp det vet jag, visste dock inte att det finns en sort som heter piltti :D trodd det bara var namnet på burken liksom ;) Men jo, jag har köpt muksu burkar åt henne :)

      Radera
  4. Hon e för söt, er lilla Lo! :'):')

    SvaraRadera
  5. Altsåå gulliii *hjärtögongubb*

    SvaraRadera
  6. Tack alla hälsar Lo :) Och JA de är hon verkligen hälsar jag :')

    SvaraRadera
  7. Hur är det annars, någon som vet.. När man ska frysa ner smakportioner. Är det bättre att frysa ner med bröstmjölk eller tilsätter man det sen vid upptidningen?

    SvaraRadera