söndag 23 november 2014

Något jag hatar så otroligt mycket

Igår var vi ju i snickeboan och pysslade ihop julkransar, min blev jätteful. Ni vet, man har ju en vision och sen blir det inte riktigt hur man tänkt sig.. Så blev det för mig! Men inte är jag ledsen för det. Jag bränd upp den bakom uthuset sen.

Nu är jag hos min syster, vi ska klippa mitt hår och färga mina fransar och bryn. 
Måste ju börja göra sig snygg inför fredag. 

Vet ni annars vad jag hatar? Fullkomligt hatar och spyr på? JO, personer som parkerar på BARNFAMILJSPARKERING utan att ha med sig barn!? Det har jag ALDRIG gjort, men nu när vi har bebis så gör vi ju det. Eftersom man vill ju inte gå hur långt som helst på en farlig parkering med sin bebis i famnen. Nå, jag har stört mig på detta hur länge som helst, så här då jag och R var och handla förra gången, så såg jag att en bil körd upp bredvid oss på samma gång som vi parkerade, och tog SISTA familjeplatsen. Så tänkt jag riktit att nu ska vi nog se om dom där jävlarna har nå barn med sig. HADE DOM DET DÅ? Svar: Nej ofcourse not. Så då steg vi ur och sen några sekunder senare steg dom ur. Jag hade Lo i famnen oså sa jag högt åt R: vet du vad jag verkligen tycker är RESPEKTLÖST? Personer som parkerar på FAMILJEPARKERING UTAN ATT HA MED SIG BARN! Sen slängd jag en snabb blick på tanten. Synd att det var hon och hennes gubb som råka vara där precis då min bägare rann över men jag ORKAR inte med såndäna. 

15 kommentarer:

  1. är heeeelt av samma åsikt!!! :) fyyy för all som parkerar på familjeparkeringar UTAN barn!

    SvaraRadera
  2. Helt av samma åsikt! M brukar va den av oss som blir surast på sånt :p men de e nog såå ofta som det är nån ensam person som parkerar på familjeparkeringen då vi också parkerar där

    SvaraRadera
  3. Det är sällan sånt blir så som jag tänkt mig, är så dålig på sånt! :(

    Skulle aldrig drömma om och parkera på familjeparkeringen, men snart har jag tillstånd och göra det, för då har jag själv barn, och då kommer jag nog bli ganska sur om jag ser någon parkera där som inte har barn.

    SvaraRadera
  4. Är oxå av samma åsikt om familjeparkeringen!!! Speciellt nu när man e preggo o e ensam med dottern till butiken för de första får int ja bära nå tungt långa vägar o fö de andra e ja så himla rund så jag måste ha dörren fullt öppen när ja sätter in w. Jag bruk oxå halft påpeka när ja ser nån utan barn som parkerar där! Så nästa gång ja har två kids o e ensam så tutar ka säkert tills di backar ut. ... ja e riktigt friiiista :)

    SvaraRadera
  5. Jag har fått flera gubbar att flytta sina bilar därifrån då jag har härjat tillräckligt mycket! Jag tycker absolut man ska säga till!

    SvaraRadera
  6. Men gud jaaaaaaaaa... Hoppas du lät riktigt sur, brukar också vara lätt spydig såna gånger...

    SvaraRadera
  7. Senast idag när vi var o handlade, så stod det en riktigt liten sportig mersu på en familjeparkering, och då fundera vi nog hur många barn den personen hade med sig. Var ju inga barnbilstolar i heller (gick nu int dit o snoka men vi parkera bredvid så därför satt ja på den infon, hehe) SÅ JAAA, så fänins störande!!
    Vi har nästan skapat en lek av dehär, eftersom det nästan e första man tittar efter när man kommer till familjeparkeringen, ''hur många e här utan barn?????'', för man blir ju så störd på det. O jag sku aldrig ha helst tänkt tanken att parkera där före jag fick barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillon Beskrivningen på bilen låter riktit bekant, om du var å handla i bybutiken? Isf ere ett 50+ par som så ut som di sku va mittpunkten i världen, å han gången ja såg di i somras gav ja di en riktig "om blicken kunde död"- blick. Ja får å riktit nippron på liknand personer, å brukar å vara expert på att kommenter nå spydit nära såna personer å hoppas att di hör. Sku man ha en riktit dålig dag sku man lätt kuna släpp vagnen rulland mot deras bil.

      Radera
  8. Tyvärr händer det lite hela tiden... Har vittnat många gånger :( Hoppas de hörde er ialla fall, så kanske det är en bil mindre som använder platserna!

    Vi ses på fredag! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  9. Håller med! Värst är de som parkerar där fast det finns lediga platser bara 10m längre bort...

    SvaraRadera
  10. Precis. Man kan bli så arg. För inte längesen när ja va till prisma o de regna lite smått o alla familjeplatser va upptagna o ja fick ju sätt en bra bit bort. När ja kom förbi familje platserna gående steg en kvinna i ca 30 åra åldern ur bilen.. o hon "teksta" ta ut två 100L påsar me pantflaskor i... huh då sku man nog ha kunna smäll till en gång... o lika när 50-60 åringar parkerar där... spec alla gånger vi varit och tagit in hela baby skyddet i en kundvagn... huh ja arg kan man bli. Sku man täckas sku man ju böv säg.högt allt man tänker då man ser sånt...

    SvaraRadera
  11. Dedär e SÅ störand! Så gott som VARJE gång när vi e å handlar så e de upptaget på familjeparkeringen, och om vi går förbi där brukar ja koll in i varje bil å typ 70% har INT bilstol (=inga småbarn). Dedär platserna är ju till för just småbarnsföräldrar, och VARFÖR de finns och e så viktiga fick vi uppleva den hårda vägen när Nicolina var 3 år och vi blev tvungna att parkera en bit bort. Hon började plötsligt springa före och i samma veva som vi ropade att hon måste stanna så kom en bil i full fart och nitbromsade typ 30 cm ifrån henne, hon blev alldeles stel av chock. Bara stod och stirrade på bilen. Den gången hörde nog hela parkeringen mitt skrik! Var helt skakig hela butiksvistelsen och kunde inte tänka klart. Hela scenariot spelades upp om och om igen i mitt huvud, det var verkligen SUPERnära! Vi blev förstås arga på Nicolina till först men sen när vi hunnit sansa oss blev vi bara så jävla förbannade på alla människor istället, för skulle vi fått en familjeplats skulle det inte gått såhär. Och då hade vi ändå tur i oturen.

    Jag e en sån som inte e rädd att "läxa upp" okända människor, men jag brukar tappa motivationen när jag tänker på att det inte är många som vågar säga till. Liksom, vad gör det för nytta om jag ryter åt EN person? När man ser hur många som missbrukar dedär platserna. Min syster tipsade om att skriva arga lappar som man har i plånboken och smättar på vindrutan på såna bilar som man ser står "olagligt" parkerade, men jag tycker också att man kunde komma överens att vi ALLA börjar ryta till när man ser nån sånhär idiot! Så skulle det bli mer vanligt och folk skulle veta det att vi mammor (och pappor) inte är rädda att säga till, och att de nog kan få sig en utskällning när de gör sådär ;)

    Finnar e ju väldigt konflikträdda överlag, just därför tror jag också att folk inte bryr sig ifall de tar den sista familjeplatsen fastän de inte har barn. De känner sig väl säkra på att ingen ändå skulle våga säga till, who cares ifall man får en arg blick liksom. Men skulle vi ALLA börja säga till när vi ser nåt sånt här skulle fler säkert parkera på dendär platsen 10 m bort istället för att riskera att få en förbannad morsa efter sig ;)

    SvaraRadera
  12. Ja gud så många gånger jag har stört mig på det där! Här hos oss finns det inte ens familjeplatser vid alla butiker, och nu som preggo med en vild 2-åring skulle de verkligen behövas. Argast blev jag nog en gång när jag parkerade på en familjeplats och så kommer en taxi och parkerar på den bredvid. Där satt sen den förbannade taxikusken hela tiden som jag var inne i butiken och väntade på nån (?). Då hade jag nog god lust att knacka på fönstret och läxa upp honom, men fegar ändå alltid ur till sist.

    SvaraRadera
  13. Jag kan ju int precis säg att jag lider av det eftersom att jag inga egna barn ännu har men jag har ändå fullt förståelse till att man skulle reagera så som du gör. Skulle säkert jag också göra ifall jag hade barn. Men det jag har snappat upp eller något jag tror är en påverkande sak ang det här med att man parkerar på familjeparkeringen fast man inte har några barn, är att det är mera utrymme för att öppna dörrarna vilket också minskar risken att någon smäller dörren i ens egen bil.. Men även fast det skulle va därför dom parkerar där så är det ju såklart helt fel!! Familjeparkeringar är ju nog faktiskt till för barnfamiljer!

    SvaraRadera
  14. Ibland kan ju föräldrarna ha tagit in hela babyskyddet till butiken, och därför finns ingen bilstol i bilen. Men oftast de gånger bilen är tom handlar det nog om någon utan barn. Men jag tänkte bara så att vi inte börjar sätta arga lappar på alla bilar utan bilstolar ;)

    SvaraRadera