tisdag 9 december 2014

11 saker ni inte visste om mig


 1. 
Jag älskar att sova med strumpor på! Gör det nästan alltid. 
OBS måste vara lagom temperatur i rummet. 
2.
 Jag tyckt att det var superroligt att vara med om förlossningen! Häftigaste jag gjort i mitt liv. 
Visst tog det sjukt men mest var de bara kul! Skulle dock aldrig klarat det med samma positiva attityd utan Robert.(Förutom kejsarsnittet, de va INTE kul. Dock glad att jag var vaken ändå.) Jag är typ avis på mina två vänner som ska få baby att dom får fara och föda, lol.

3. 
Jag har många "nära" vänner. Det är så härligt! Älskar alla mina vänner och är glad att jag har varendaste en av dem i mitt liv. Nu har jag 8 vänner som är så goda vänner att jag kan ringa dem närsomhelst om vad som helst. + mina systrar då. Detta är något jag är otroligt tacksam över. Tror att vänner är väldigt viktiga. Iaf är dom det för mig <3 Ni vet vem ni är! 

4.
 Jag har väldigt svårt för mat som stått en stund i kylskåpet eller skafferiet. T.ex. Kex, chips eller godis som stått "länge" äter jag inte. Detta leder till att vi ofta har en massa ohälsosamheter i skåpen. (R äter typ bara pepparkakor) alla som kommer på besök och ser det "Vah? hur kan ni ha så mycket gott i skåpet? Varför äter ni int upp det??" I'm like: Jag har så bra självdicipln, i want to be FIT (fast jag egentligen bara är löjligt kräsen)

5. 
Jag har TVÅ vänner som ska få baby (jag är överlycklig) och dom har BF på SAMMA DAG! 
Hur sjukt? + att det är 29 maj, dagen efter att jag själv hade BF!! *Coooolt*

6. 
Jag ogillar verkligen katter. Hundar går men int gillar jag nu dem så mycket heller heheh. 
Hästar är jag rädd för. Ingen djurmänniska.

7. 
Det mesta jag festat under en vecka är 6/7 dagar. Mina ben blev en aning svälda, 
det var skitäckligt. Ojoj stackars alkkisar som gör så år ut och år in.

8.
 Jag visste redan när jag var liten att jag ville ha barn tidigt. Har alltid längtat efter att få egna barn. Nu tror jag dock att vi endast kommer skaffa ett barn till, fast jag skulle vilja ha minst 4!

9. 
Jag drömmer om bröllop sommaren 2016..

10. 
Jag har inte komplex över någonting på min kropp. 
Och det är skönt kan jag tala om för er. Jag älskar min kropp. 
Inte för att den sku vara extra snygg eller nått.. 
Bara för att den är jag och den förtjänar att bli älskad.

11. 
Jag älskar att bjuda på hembakat, vilket tydligen har gett mina vänner och bekanta press att de också sku måst bjuda på hembakt då jag kommer på besökt för att jag annars tycker dom e dåliga, men så är det FAKTISKT inte!! Bara jag får en kaffekopp är jag nog nöjd ska ni veta!! Ett mariekex eller ett omargodis.. Ingen skillnad alls! Jag bjuder på hembakt ofta helt enkelt för att jag tycker om att baka. Tycker man inte om/har inte tid att baka så kan man ju inte bjuda på hembakt och då accepterar jag nog det! Muahaha. Så nu kan ni alla sluta bortförklara er och känna press när jag kommer på besök ;) *Hoppas fler ska våg bjud hem mig nu*


9 kommentarer:

  1. Ååh va ja tycker om din blogg å din positiva attityd! Du har ett sånt hälsosamt tänkesätt som smittar av sig. *tummen upp* :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att höra <3 Tack! Va kul att det smittar av sig :')

      Radera
  2. Nr 10 alltså. Jag storgillar! Så fint. Du verkar ha en sån skön attityd till dig själv å de e nånting som fler (framförallt kvinnor) också sku behöva lite mer av. Ett ämne jag brinner för e självkänsla, därför blev jag lite extra glad när jag läst punkt 10 :) Hoppas verkligen din sköna inställning smittar av sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa jag håller med, det är verkligen något fler kvinnor borde ha! Det hoppas jag med! :)

      Radera
  3. jag sover också alltid med strumpor på :D och tummen upp för nr 10!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa det är så skönt! :) Typ, lol skönt :D

      Radera
  4. Håller helt med nr. 2 förlossningen är det "häftigaste" jag varit med om idag fyller lillon 1 år vilket gör att jag tänker på förlossningen extra idag.. och jag saknar spänning och väntan från förra året. Väntar/längtar så mycket tills nästa gång! kanske ångrar den tanken när man ligger där med värkar :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså inga smärtor övervann känslan av att veta att vi snart sku få babyn, och att sen Få babyn!! ÅÅåååh jag vill så gå igenom förlossningsförloppet pånytt, hoppas jag får göra det åtminstone en gång till!!

      Radera
  5. Håller absolut med om nummer 2! I princip var det det värsta jag varit med om (hade väldigt utdragen förlossning, 44h med värkar innan fjuttis ploppa ut) men också det bästa. En av mina bästa vänner födde sin son 10 dagar efter mej och redan efter en sån kort tid så skulle jag ha kunnat föda igen, det var ju skitkul! :D

    SvaraRadera