onsdag 10 december 2014

Dendär vardagen

Lite vardags tankar kanske? 
Lo är lite krasslig. Hon hostar och snorar. Det har hon gjort sen i söndags. Är lite osäker om det börjar gå om eller bli värre? Hon sov 15 timmar förra natten och sen 5 timmar på dagen. Kanske sov hon bort det, hoppas det! Robert har dejour denna vecka, så han bor i Nkby. Vi (jag och Lo) hade också tänkt göra det, men jag fick tänka om. Jag har varit så stressad med flytten, bloggprojekt och allt annat möjligt den senaste tiden så vi behöver nog bara ta det lugnt och vara på ett ställe. Det går nog bra att vara i Nkby men jag kan aldrig sova riktit bra där och nattsömn är ju väldigt viktigt. Så det blev nu såhär denhär gången. Klokt val av mig tycker jag faktiskt!

Talade med min syster ikväll, hon kommer hem till jul snart! Åh så härligt. Det var en tid sen hon var hemma nu.. Dock är hon endast hemma en vecka för sen ska hon ut och resa i 17 (!) dagar. Lite avis blir man allt. MEN. Jag kan erkänna att jag är en sån som aldrig riktit gillat att resa. Ok nu har jag ju inte rest så mycket, men det som alla mina resor har gemensamt är att jag längtar alltid hem mer eller mindre. Jag och Janica var ut och gå igår, då talade vi om detdär. Då folk säger "jag vill resa innan jag får barn". Lite humor tanke enligt mig, eftersom jag själv inte gillar att resa, men jag kan helt förstå såna som tänker så, för helt ärligt så är det ju nog lite jobbigt att resa med barn. För mig skulle det vara jobbigt eftersom jag hela tiden skulle vara på helspänn "hur har hon det nu? För varmt, för kallt?" "Ojnej, tänk om hon känner sig helt otrygg i denhär miljön" "OMG hon tror säkert vi håller på att dö här i flyget!!!" Ja ni fattar. Nå iaf, när jag blev gravid frågade en av mig "Va? Aijaaa... Sku du int vila res före du får barn?" (Klipskt att fråga det då jag redan VAR gravid. ehm.) Nå hursomhaver, då svarade jag nog helt ärligt bara att jag inte är den resande typen och sen så tycker jag inte att resor är något jag skulle prioritera framför en familj. Den som frågade var ju då den resande typen och tyckte jag var dum i huvudet... Visst, visst, tyck det då.

Påtal om sånt som folk säger åt en då man är gravid; Jag minns att det nångång var snack på Blondinbellas blogg att hon hade avbrytit kontakten med sin vän när vännen frågade henne: "och du ska inte göra abort?" när hon berättade att hon var gravid. Alltså jag förstår nog inte varför hon avbryter kontakten för en sån sak? En av mina vänner frågade ungefär samma sak av mig när jag berättade att jag var gravid: "Och du ska behålla barnet eller?" Aldrig att jag sku ha sagt hej och adjö åt min vän för det. Visst, kanske inte världens smidigaste fråga då man glatt avslöjar att man är gravid men.. Folk tänker ju så olika. Nej, jag tycker nog BB skulle kunna förlåta sin vän, hon var nog bara lite klumpig i sin fråga tror jag.

Oj vad jag svävar bort nu.. Var var jag ens? Ingen aning.

Jo, imoron ska vi se hur Lo är iskick, iallfall har jag en promenix inbokad med the preggolady Elisabeth. Sen på torsdag blir det Nkby igen, då ska jag nämligen gå på bloggevent! Ska bli roligt. Bloggeventet ordnas av Madeleine och Amelia. De har så otroligt mycket fint så jag ser verkligen framemot att få köpa nått härligt med mig hem.. Är säker på att jag kommer hitta allt för mycket, och med saftiga erbjudanden på det då.. Ojoj! Först var det inte säkert att jag skulle ha möjlighet men nu har jag ordnat det så jag kan fara ändå. Kul!

Jaaa, annars då? Har skypat i en timme med Janina ikväll. Alltid lika kul. Snart ska vi ha en heldag tillsammans bara hon och jag. Utan bebisar.Det ska bli jätteroligt faktiskt att bara vara hon och jag och inga bebisar som stjäl all uppmärksamhet eller ska matas eller bytas blöja på.

NEEEEJ NU ska jag nog fara och krypa ner bredvid min lilla tös. Sori för ett flummigt inlägg, hoppas du finner det i ditt hjärta att förlåta mig. 


Glad nybliven mamma i somras! Tror lilli var 2 veckor när denna bild togs. Det är denhär utsikten vi vaknar upp till nu när vi bor hos mamis och papis. Dock lite gråare och dystrare än på bilden. 

3 kommentarer:

  1. Mötte er igår då ni var på promenad! :) Känner ju int dej men jag skulle ju gärna ha hälsat! typ hej, jag läser din blogg jag. men det känns ju lite töntigt.. Jag kom gående emot med min mamma och barnvagn bredvid tellushallen. På vagnen hade jag en (ful) reflex"väst" som lyste guuul!! oh well.. vet int om man ska hälsa när man bara läser bloggen, är det många som gör det? hälsar på dej? Vi vet ju "allt" om dej, känns ju som jag känner dej men du har ju ingen aning om vem jag är..:) Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenna! Alltså jag lag faktiskt riktit märke till er! Så jag såg nog dig! ;) Visst kan du hälsa, ibland när jag märker att folk kollar en gång extra på mig så brukar jag hälsa fast int ens den personen hälsar på mig, då får jag nog alltid ett glatt hej tillbaka! Vem vet då om det var en läsare eller inte, men ett hej skadar ju aldrig :) Så visst ska du hälsa nästa gång du ser mig! Ha det så bra du också! :)

      Radera
    2. Jag har tänkt samma flera gånger jag sett dig!!! Tror du hälsade en gång tilochmed! Tyckte det var pinsamt då jag insåg att du säkert hälsat för att jag stirrat så mycket!! :D men jag hälsade nog tillbaka och var glad men generad resten av dagen :D

      Radera