torsdag 11 december 2014

Svar på frågor


Hej! Måste bara lämna en kommentar..! Du har så fin blogg, så varm och hjärtlig, färggrann o positiv på alla sätt! Du berör! Självklart skall lycka o glädje och även skönhet o glans få lyftas fram på bloggar, det önskar man ju alla i livet och även trevligt att läsa ibland, men den glansiga fasaden som är på så många bloggar är tröttsam, och därför väljer man kanske att inte följa dem heller. Din blogg känns äkta! Önskar dig och din familj en fin advent! Allt gott! <3 /trebarnsmor
SVAR: Hej på dig trebarnsmorsan! (Åh tänk att ha TRE barn att känna så stor kärlek för! Härligt!) Tack så otroligt mycket för din kommentar. Jag svarade inte på den i kommentarsfältet för jag visste att jag ville svara på den i ett sånthär inlägg, så nu gör jag det! Jag tycker precis som du, klart man ska skriva om sina lyckliga glansiga dagar också, men man måste också få skriva om de dagar då allt inte är så himla glansigt. Tack för att du känner att min blogg är äkta, det betyder mycket för mig att du skriver det, för det är en av de sakerna jag verkligen få fram här i bloggen, att jag är jag, låtsas inte vara någon annan, varken mer eller mindre. Ha det så bra och hoppas du får en fin jul med familjen <3

Berätta om företaget du startat?
SVAR: Well, det är alltså inget företag utan en firma. Jag startade firman för att kunna ta emot ersättning i pengar vitt när jag gör reklam på min blogg. Hittills har jag inte velat ta emot pengar eftersom jag inte velat riskera att ta emot nått svart och därmed göra mig skyldig för skattesmitning eller något annat tråkigt. (Även fast jag vet att gränsen är ganska hög.) Nå, nu kan jag ta betalt lagligt och betala skatt på inkomsterna från bloggen. Min firma är skriven som en marknadsförings firma. 

vad handlar julen om enligt din mening?
SVAR: För mig har ju julen nog alltid handlat om Jesus födelse, för det är ju därför vi firar julen? Sen är jag ju inte kristen så jag lägger inte alls något fokus på allt detta med Jesu födelse, (förutom då jag var med i jultablån i lågstadiet då). Men jag respekterar de som firar jul pga detta. Jag firar däremot julen för att det är en viktig tradition där jag får vara med dom jag älskar allra mest i hela världen. En dag som handlar om kärlek och familjen helt enkelt. (Och go mat och Svensson svensson)

Blir det ett till barn så småningom?
SVAR: Neeeej! Inte så småningom, nångång KANSKE men inte så småningom.

Dehä ha ja fundera på så många gånger förr men hu gör du dina bilder såde fina då?! Alltså va använder du för program? :)
SVAR: The answer is easy, PICMONKEY! Alla använder det och jag förstår varför. Så lätt och behändigt, enkelt och BRA!! DO IT --> Picmonkey.com

varför har ni skrivit "Lo Nordberg" på julkortet *nyfiken*
SVAR: Jaa du, för att vi sänder kortet även till lite äldre människor som kanske inte exakt minns har på klart vad vi heter, så ett efternamn säger alltid mer än ett förnamn :) Sen skrev vi endast efternamnet på Lo eftersom det var lättast så, sku ju bli lite mycket att skriva "Lo Nordberg, Carola Ekman, Robert Nordberg" Hehe. 



2 kommentarer:

  1. Alla använder picmonkey, hihi fniss, kanske inte alla :D Photoshop it is :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå, int var jag nu bokstavlig man bruk ju sej sådär "alla gör det" klart ja nu vet att int ALLA gör de ;)

      Radera