måndag 12 januari 2015

Dagens fråga: Inspiration


Hej på dig min vän! Det är ju en superbra fråga, för nu kan jag ju ge er mina bästa inspirations-sidor-tips! För det första så har jag själv under mina år längtat otroligt mycket efter den dagen när jag har något eget som jag får laga precis som jag vill ha det. Ingen hyresvärd som jag måste kolla med, och inte sådär att "det är ingen vits att lägga pengar på dethär för jag ska ändå flytta sen." NEJ nu får jag ju laga PRECIS som jag vill ha det utan att nån kan komma med pekpinnar (inte ens min mamma höhö fast hon verkar ha lite för mycket att säga till om redan ;) ) SÅ JA! Under åren har jag samlat inspiration och tänkt "när jag får något eget ska jag laga såhär.." Så en del egna tankar har jag nog, men nog tar jag ändå mycket inspiration från bland annat: 


På instagram, åååh där finns inspiration! Varje dag tar jag typ 10 skärmpdumpar och tänker SÅDÄR SKA VI HA!! Nåja, sen på kvällen rensar jag bort så jag bara har pärlorna kvar. 

Mina favorit inredningskonton på instagram är följande: 
HOMEHEART_INTERIOR
INTERIORHARMONI
BARNRUMSINSPO
VIDUNDERLEG
VILLAEPLEHAGEN
INTERIOR4ALL
VILLAHAGA
BARNEROM
MYHOUSEINTERIOR
NEWHOMEBYNINA
SKANDINAVIAESTETIK
SKONAHEM
UNDERBARATING
PASSION4INTERIOR

Om ni int hitta nån bra inrednings konto bland domdär så är ni nog krantto!!
I Sköna Hem finns massor med "hemma hos" artiklar. Där hittar jag alltid massa kreativa lösningar och fina inrednings klickar som jag annars aldrig sku ha tänkt på. Rekommenderar denna tidning! I tidningen finns också massa bra tips på inredningssidor/bloggar.
Jag läser inte många bloggar regelbundet (tidsbrist deluxe) 
men några inedningsbloggar jag tittar in på nu som då är som följer: 

http://inspirationsdesign.blogg.se/ - Uppdaterar dock inte längre, men har ett väldigt fint arkiv!
http://trendenser.se/ - Sveriges bästa inredningsblogg enligt många tidningar.
http://inredningsfrun.elsasentourage.se/ - Inredningsfrun har det på klart. 
http://sofiasinredning.blogg.se/ - Superbra inredningsblogg. Inredningen är ofta helt i min smak. 
http://interiorbymadeleine.com/ - Madeleines blogg gillar jag för att jag har varit till hennes och vet hur otroligt fint hem hon har, dvs det finns myycket framtida inlägg att vänta! Hon kan fast fota ett hörn i vardagsrummet och jag tycker det är bästa inlägget hehe.. M bloggar om sitt hem och bjuder på en massa inspiration!
http://blogg.vasabladet.fi/inredning/ Anna-Lena bloggar om inredning och de senaste trenderna. I A-Ls blogg finns mycket inspiration att hämta!

Den bästa inspirationskällan för min del är nog än pinterest! Kan sitta hur länge som helst och scrolla på appen och på datorn. Hittar alltid fina rum där! På min profil har jag gjort olika mappar för varje rum, sovrum, kontror, wc.. Så om ni vill gå in och se hur jag tänker mig varje rum i huset så kan ni gå in på min profil och check it out HÄR!

7 kommentarer:

  1. Tack för svar! Nu kanske ja hittar oxå inspiration hur ja ska inreda till våren och sommaren ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! Härligt med vårinredning.. Själv ska jag satsa mycket på grönt och rosa till våren har ja tänkt :)

      Radera
    2. Haha precis som mig då :D men tänkt använda riktigt ljus ljus rosa och riktigt ljus ljus grönt så de int blir så starkt :) då igen hinner jag ändra mig ennu miljoner gånger ;)

      Radera
  2. Tack för de fina orden Carro!! :')

    SvaraRadera
  3. Kul att jag fick plats på din inspirationslista! Jätteroligt att följa med i er renovering. Är imponerad över hur effektivt och snabbt du jobbar! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena! Ja, det gäller att anpassa tiden jag har, när någon kan sköta och sådär så får jag passa på att jobba effektivt :)

      Radera
  4. Åh tack, vad roligt att du ofta är inne och kollar hos mig! Kul att du också håller på mycket med renovering. Jag renoverar mycket hemma, men visar inte så mycket på bloggen - det måste jag bli bättre på! Kram

    SvaraRadera