fredag 2 januari 2015

DIY - Ta in lite av världen till ditt skrivbord

Idag frågade mamma av mig om jag vill ha lådan som diskmedelstabletterna varit i. Jag tänkte efter en stund och fick sen en superbra idé, nämligen att klä in lådan med kartor! Sen hittade jag två fina glasburkar som också fick sig en liten omgång med lim och kartpapper. Dessa kommer få flytta in i Lo's rum sen. Vi vill gärna göra en mysigt, inspirerande och harmoniskt rum åt henne, då sitter ju inte kartor helt fel! (Sen att Robert är en geografinörd som haft toppbetyg i ämnet i hela livet, spelar ju inte alls in här i vårt intresse av att inreda med kartor...)


Nu känns det faktiskt lite mer trivsamt här vid mitt lilla blogg-krypin! 

Kartorna hittade jag här hemma i nått skrymsle, men finns säkert massvis på loppisar och andra såna ställen. Jag använde en pensel och erikeeper+lite vatten. Penslade på limmet och lag sedan på kartan. Fick klippa lite så det skulle passa såklart, men det är verkligen superenkelt! Så sätt igång och ta in lite mera värld i ditt hem! 


1 kommentar: