fredag 2 januari 2015

6 BRA saker med mens

Hörni  snart är det dags för "that week of the month" för mig igen. Och nu har jag faktiskt tänkt slå slag i saken och köpa mig en MENSKOPP! Efter att ha läst hur många bra recensioner som helst om denna lilla uppfinning så kan jag ju inte annat än bli nyfiken. Så nu ska jag allt testa att använda en sån. Hoppas den funkar bra så jag slipper köpa en massa trosskydd och tamponger, tycker det är världens tråkigaste inköp och sysselsättning när det där ska hålla på och bytas, jag byter blöja på Lo x antal gånger per dag, behöver inte ha en till att byta på också så att säga ;) Nåväl, nog om den. 

Jag är en sån som verkligen tycker det är jobbigt med mens.. För det första har jag fått mensvärk nu efter graviditeten (hade det aldrig förr) + att det är ju så jobbigt med denhär jävla PMS:en! Och sen tar det ju typ aldrig slut... Är jag den ända som efter 4 dagar då det minskat av lite tänker "äh nu får det fan vara nog, nu säger vi att det är slut" MEN SÅ ÄR DET INTE DET! Men det kan jag liksom inte acceptera, neeeej så där går jag då UTAN skydd och mina onttare blir typ förstörda oxh jag tänker hela tiden "har de kommit igenom" *Går som en utter med krokig rygg till en spegel och försöker spana*. LOL jag är så sjuk. Nåväl, nu måst man ju vara positiv och försöka hitta nått som är bra med att ha mens, det är svårt, men det går.


1. Du slipper äntligen ditt pms-depp och kan konstatera att det där utbrottet du fick förra dagen inte berodde på nån psykisk diagnos, utan då du satt där och var hysterisk, mascaran rann, killen flydde hemmet, det berodde ju bara på det du dock då var säker på att det INTE berodde på -mensen. Välkommen tillbaka till dig själv igen! Kanske du kan passa på att ta tillfället i akt och ordna "welcome back party" Alla orsaker att firas bara.. 

2. Du kan skita i det mesta och se dina mensdagar som en paus från allt som heter personligt ansvar. "I'm sorry, men jag kan int komma på släktmiddagen/jogginturen/städdagen, jag har en så ooootroooolig mensvärk!"

3. Du behöver inte längre oroa dig över detdär misslyckade engångsligget med han som visade upp sin docksamling, endast bjöd dig på leverlåda och som inte hade något vessapapper i wcn. *Fäller en glädjetår då mensen efter några oroliga dagar äntligen kommer*

4. Du kan helt utan att nån bryr sig ha på dig dina urtvättade, bleka mommoonttare med ponnyn på! Oh that feeling när inget spänner om röven. 

5. Att din mens är regelbunden och inte uteblir är ju faktiskt ett tecken på att din kropp mår bra och att du trogligen varken väger för mycket eller för lite. Passa på att fira det med en bit choklad och ett stort glas mjölk (eller valfri annan dryck.) 

6. Vissa forskningar har jag hört att visar på att det är förlusten av järn vid varje mens som gör att kvinnor åldras långsammare och lever längre än män!

Hurra för mens! 
I CAN'T WAIT!!!!! 
Sejr vi. 

11 kommentarer:

  1. Haha, vilket underbart inlägg! :D
    Kan för övrigt säga att menskoppen är en otroligt bra uppfinning. Tog lite tid att bli van med den, men ge inte upp. Det är så värt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! :D Jag tycker nog man ska "våga" skriva om mens, vilken kvinna man än träffar har man ju åtminstone mensen gemensamt med, vare sig hon har det då nåmer eller inte. De flesta har ju ändå nångång fått sin första mens liksom ;) *Tyst stund mellan dig och en ny bekantskap* - Jasså.. Mmm när fick du din första mens då?

      LOL. Jamen jo! Jag ska absolut ge den en chans! (Y)

      Radera
  2. Känns märkligt att int ha nån mens. Eller nangang kan ja ha 1 dag typ :D Hormonspiral e he bästa ja ha skaffa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa kan tänka mig det! Var ju skönt under preggofieringen då man slapp mensen! (Y) Skulle ju vara nice att skaffa just nått sådant, har nog recept på minipiller och stav eller spiral vad det var, men jag vill inte utsätta mig för hormonerna :O :( Kanske i framtiden (Y)

      Radera
  3. Sen ja började använda Nuvaring slapp ja min mensvärk och mina humörsvägningar! Å de så skönt att veta exakt på klockslag nör mensen kommer :)

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg! Ja alltid hittar man minst en gemensam sak med andra kvinnor. Har aldrig testat menskoppen själv, men har hört mycket positivt om den.
    /Kitty

    SvaraRadera
  5. Menstruera mera! Eller kanske int, men me menskoppen blir e nog ganska myki roligare :) ja vet int om du har tänkt på de, men di finns ju i 2 storlekar. Storlek 1 för icke föderskor och 2 för såna som har fött. Kanske lite knepigt i din situation att veta vilken som sku passa bättre, för du va ju bra långt på gång att föda normalt men sluta sen på annat sätt. Så de e väl lite svårt att veta om nåt har ändrats destu mer där nere. Ja använder nog min gamla etta ännu, men kan tycka att den kanske börjar läcka lite lättare. Hur som, tror ja nog att du har hittat en trogen vän tills du kommer i klimakteriet ;)

    SvaraRadera
  6. HAHA, skratta nästan ihjäl me :D :D :D Tummen upp! ;) ;)

    SvaraRadera
  7. Ja! Menskopp är världens bästa uppfinning. Såå smidigt. Man glömmer typ bort att man har mens. Och så är det väldigt billigt. Enda problemet jag kan komma på är om man är på en allmän toa där det inte finns handfat i båset, int så fräscht att tvätta ur sin menskopp om en massa random människor står och kollar på. Å andra sidan kan man ha i koppen i typ 12 timmar så man kan ju planera lite så man int behöver ta ut den på en allmän toalett ;) /Sandra

    SvaraRadera
  8. o jag blev en psykobitch for real då ja hade nuvaring, så d e olika för alla... h. Felicia

    SvaraRadera