söndag 4 januari 2015

Kejsarsnitts ärret 6 månader efter operationen

Såhär ser mitt ärr ut i dagsläget. Nu har det gått 6 månader och 3 veckor sen kejsarsnittet. Ärret har blekts märkbart sen senast jag fotade för 2 månader sen. Se det här om du vill. Jag har inte alls problem med ärret idag. Känseln är ännu borta där precis ovanför men det har jag förstått att är vanligt. Lite obehagligt kan det kännas att röra direkt på ärret, men int är det så farligt. 


Jag tycket mitt ärr är riktit fint nu faktiskt! Och jag är stolt över det. Låter ju lite konstigt för vissa kanske, vem vill ha en ärr på magen liksom? Men för mig står ärret för så mycket mer än bara en operation. Det står för mod, kämparglöd och sist men inte minst så ser jag mitt ärr som en vinst. En vinst som visar att jag den dagen var en vinnare. Förlossningen var utdragen och jobbig, kejsarsnittet var hemskt - men jag klarade av det och det är jag väldigt stolt över ännu idag, och kommer nog vara det så länge jag lever! Hejja mig!

2 kommentarer:

  1. Visst är du en kämpe! Känner igen känslan! Har själv genomgått två helt olika förlossningar, men båda blev kejsarsnitt. Jag har ett ganska stort område ovanför snittet som fortfarande saknar känsel.. och mina barn fyller 11år och 6år till våren.

    /Kitty

    SvaraRadera
  2. Vilket är ditt favoritplagg i din garderob? :)

    SvaraRadera