torsdag 12 februari 2015

5 SAKER!



I min frågestund fick jag en fråga med "5 saker.." Idag kommenterade även Caroline att hon gjort en liten vändags utmaning på sin blogg, där hon utmanat mig! Tack för det Caroline, och en väldigt fin idé! Så nu tänkte jag slå ihop dessa två och sammanfatta i ett eget lite inlägg som jag helt enkelt kallar "5 saker" Håll till godo helt enkelt!
1. Mammor som ska ha så jävla mycket åsikter om hur andra mammor gör i vaccinfrågan. Koncentrera dig på att ditt eget barn har det bra och skit i hur andra väljer att ta hand om sina barn. 
2. Folk som har ljud när det äter. Jag-hatar-det.
3.  Folk som kallar personer som bor i Jakobstad för "Jeppis nöjtare" FUCK OFF JAG TRIVS HÄR OCH NÖTER INT PÅ!
4. Folk som bara talar om sig själva heeeeela tiden. Då man berättar nått t.ex. igår lärde sig min dotter cykla! Åh vi är så stolta! Är svaret: "Oj va kul!! Min dotter lärde sig cykla när hon var 2 år, hon är en naturbegåvning, hon har en lila cykel men hon ska få en ny snart, hon använder alltid hjälm men hon har aldrig cyklat omkull, hennes favorit cykelväg är den där stigen vid fäboda, hennes klasskompisar kan inte cykla men hon är bäst... " ARGGSGSHHS låt folk va lite stolta och glada ibland utan att hela tiden tänka JAG JAG JAG JAG. Själv sku jag sku då aldrig om jag t.ex. kommer hem till nån som just flyttat in säg "oj va fint, såhär har vi ju också, bara att vår är lite nyare än er. Jaha ni har lagat såhär, jaa jag sku ju aldrig ha denhär lampan men här passar den ju bra!" -_________________-  Fuck off!
5. FOLK SOM AVBRYTER EN DÅ MAN HÅLLER PÅ OCH TALAR! ELLER DÅ MAN GÖR NÅGOT VIKTIGT!!

Pallar inte. *Blev på dåligt humör nu*

1.  Min riktiga hårfärg är mot det röda hållet. + att jag har ju massvis med fräknar, men det visste ni ju.
2. Jag började skriva dagbok när jag var 7 år, när jag var 17 började jag blogga dvs har en hel del av alla mina tankar sen jag var liten, nerskrivna. 
3. Jag har noll intresse för mode... Men tycker ändå om att känna mig fin på stan. Vilket är lite svårt ibland eftersom jag har noll koll på stil hehehe
4. Jag rakar mina ben jätte sällan..... Tycker dock det är jättekul att ha rakade ben, bekvämare, snyggare, lenare... Men kommer liksom aldrig till det. Som tur är är jag inte så värst hårig av mig.
5. Nu för tiden ser jag aldrig på tv. Konstigt detdär! Håller tv-n på att dö ut eller är det bara jag? 

1.  En jävla bra podd!!
2. Fara på någon julmarknad i december! *Drömmen*
3. Måla huset i sommar! Och det kommer vi göra också + en helmassa annat! Jee
4. .. Alltså vad vill jag göra? Fortsätta blogga, göra min blogg så bra som möjligt med den tiden jag har!
5. Visa mer åt mina vänner och mina nära att jag uppskattar dem och tycker om dem fast jag kanske ibland är dålig på att höra av mig.... Love you guys <3
1. Att peppa och uppmuntra
2. Att skriva (inte stavning då men att formulera mig i skrift)
3. Att oroa mig i onödan
4. Att göra R upphetsad vid fel tillfällen
5. Att ge svar på tal (don't fuck with me)
1. Att den kunde producera en liten underbar lissi gris
2. Att den är så fin *smiley med hjärtögon*
3. Min midja som jag trodd var förlorad förevigt under preggofieringen, men den återvände tack och lov!
4. Att mina naglar alltid växer rakt och fint och SNABBT så om jag vill ha fina naglar är det inte svårfixat
5. Hmmmm what else? Nå att den fungerar och är frisk
1. Att jag har/tillhör hela tre familjer i mitt liv som jag älskar över allt annat!
2. Över att vi hittat ett hus vi verkligen kommer trivas i länge
3. Att jag fann Janina  (eller var det hon som fann mig? Svaret på det får ni i första poddavsnittet!) och hon välkomnade mig in i sitt liv *smiley med hjärtögon* Vi är ett SÅ bra team! 
4. Jag är jättetacksam över att Lo är frisk och lycklig
5. Jag är tacksam för att Robert finns i mitt liv. Han är min klippa och min tryggaste punkt i livet. Utan honom - inget mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar