onsdag 11 februari 2015

Svar på frågestund del 1


Linda frågade: 
1. Va har du för fotoutrustning? :)
- En Nikon D200. En wifi adapter + en såndär så man kan ta bild genom att trycka på en knapp man har i handen (ok ni märker hur värdelös jag är på allt mer kameror att göra.)


2. Vilka bloggar läser du dagligen? :)
- Jag läser inte alls många bloggar längre, tiden räcker liksom inte till. Men de bloggar jag läser precis varje dag är: min vän Elisabeths blogg. Den är min favorit! Sen Elins blogg. Svenskabloggare och sen såklart bästa Janinas. Sen slinker jag även med jämna mellanrum in på Malins, Sabinas och Cindys.


3. När kommer Lo börja dagis/me dagmamma? :) och va ska du då jobba med? :)
- Jag kommer ännu vara hemma med henne åtminstone ett år. Sen kanske hon får börja gå på dagis nån dag i veckan. Vad jag jobbar med då är lite omöjligt för mig att säga i dagsläget.


4. Nämn 5 minnesvärda stunder!
- 1. När min svägerskas vatten gick vid mamma och pappas (jag bodd hem då ännu) och jag bara låg i sängen och hörd hur dom ba : MEN INT SKA HAN JU KOMMA ÄNNU!! Och jag ba WOHOOO snart är jag en faster!!
2. När jag var typ 11 år och min syrra hade fått moppekort. Så kom hon med till moffas bara för att få fara ut och köra med hans moppebil. Hon hadd med en kompis och det fanns bara två bänkar i moppebilen och jag sku PROMT med då dom sku ut och köra på vexalas vägar - så jag fick ligga i bakluckan. Så låg jag där, det var skittrångt och äckligt, men jag kände mig typ som världens coolaste som fick vara med när min syrra och hennes kompis var ut och gled med solbrillorna på i moffas moppebil i Vexala.
3. När jag var på besök till Roberts för första gången och hade med mig en present, men så hade jag slängt dit ett äpple också som jag hade tänkt äta i bilen, dock hade jag glömt att äta det. NÅ så tar han upp äpplet ur presenten och bara OJ TACK ETT ÄPPLE! Va omtänksamt och hälsosam present. And i was like: EH jag hadd nog bara glömt det dit int ger jag nu dej ett äpple...... HEHEH redan då förstod jag att något stod fel till med honom, som blev glad över att få ett äpple i present. Nånä skämta bara, int är det ju nått fel på honom.... Han gillar bara hälsosamma saker :)
4. När dom kom inrullande med Lo till mig den 11 juni 2014. Jag hade längtat så otroligt mycket efter henne enda sen kejsarsnittet. Är så glad över att vi har det på film :') Klicka HÄR och spola fram till 09:48 för att se det!
5. Då Lo drog sig fram för första gången vid Cissis. Sjukt kul att vi också råkar ha fångat det på film! Den filmen hittar ni på min instagram CarolaEkman

Hund/Katt
Slalom
/Vanlig skidning
Kokkola
/Vasa


Anonym frågade: 
Hej! Hur fick du reda på att du var gravid och när? Hur reagerade du först & sen? På vilket sätt berättade du/ni för familj + vänner? Om Lo varit en pojke vad skulle ni ha valt för namn? :)
Hej på dig du! Jag fick reda på att jag var gravid när jag tog ett gravtest den 23 september 2014.  Oj! Till först såg jag bara på mig själv i spegeln och sa: PÅSANT!? Är dethär påriktigt?! Sen bara satt jag mig ner på vessastolen och lag ansiktet i händerna och log och grät om vartannat. Sen började jag tänka på hur jag sku berätta åt Robert! Det blev lite konstigt hur vi berättade åt alla; min mamma listade ut det av sig själv eftersom hon märkte hur dåligt jag mådde. Så det blev liksom ingen "wohooo vi ska få baby!!" moment, utan det blev mer "Carro, vad är det som är fel? ... Är du månne gravid?" Jag: "Jaaaaa och jag vill bara dö jag mår så dåligt!" Så att ehheh. Sen berättade min mamma åt min pappa så där blev det nu inte heller nått JEEE moment. Roberts mamma listade också ut det själv då Robert i telefon sa att vi inte kan komma på nån tillställning för att jag mådd så dåligt, så fråga hon : Int väntar hon? Robert bara: Ehm jo. Så inget happymoment där heller. Min syster berättade jag åt i Lindex, jag fråga om vi sku fara och se på babykläder och hon ba DU E GRAVID!? Och jag ba JAAA!!!!! Så DÄR fick jag mitt happymoment! Sen berättade jag åt min bror + äldsta syster i telefon. = Happymoment. 

Åt mina vänner var det lite olika.. Vissa happymoments, vissa lite mindre happymoments. Om Lo skulle ha varit en pojke tror jag valet skulle ha fallit på Amor. :)

MarleneElisabeth frågade: 
Hur länge har du bloggat? Jag har bloggat sen 2009
Hur ofta tränar du? Inte så ofta kanske. Ibland 4 ggr i veckan, ibland ingen gång i veckan. 
Vad har du för kamera? Nikon D200

Anonym frågade: 
Hur kommer din blogg ändra när den flyttas till sevendays? Jag undrar också vad er podd kommer handla om? Kommer nog lyssna vad den än handlar om men skulle vara roligt med lite info kring den så man får veta vad man kan vänta sig! Tack för bästa bloggen :)
Bra fråga där! Min blogg kommer nog inte ändras alls, endast till utseéndet. Det kommer nog vara samma gamla Carro som bloggar vidare, bara att på en helt ny site! Sen kommer ni kunna höra på podden direkt på min blogg också, bara att trycka på play så det blir ju kul! Podden kommer handla om vardagstankar med mycket fokus på tonårsproblem. graviditet, barn, familjeliv, parrelationer.. Vi kommer ta upp mycket frågor och diskussionsämnen som man kanske inte så ofta talar högt om. De som är kul är att vi genom vår fb-sida kommer ha mycket kontakt med lyssnarna, så ni får vara med och diskutera med oss och också ge förslag på ämnen vi ska ta upp i podden. I några avsnitt kommer vi också ha med en gästpoddare. Det kan vara tillexempel en person som varit med om något som vi talar om i just det avsnittet, och som då har erfarenhet och informationen som vi tycker fler borde få ta del av. Gästpoddaren kan också var t.ex. en barnmorska och med henne kommer vi då diskutera olika ämnen i samband med graviditet och förlossning och på samma gång då få konkret fakta. 

Anonym frågade: 
Den här har du säkert svarar på otaliga gånger förr but still; hur träffades du och Robert?
Inte så många gånger faktiskt! Vi "träffades" genom facebook. Han gillade en av mina bilder en kväll and i was like OMG what a hottie! Så jag lade till honom som "vän" och sen godkände han min förfrågan. Sen den dagen har vi talat precis varenda dag. (Med undantag för två dagar efter att han berättat att han "bara" var 23 år. Jag trodde  han var 30 och besvikelsen var stor. Sen efter att ha talat med mamma och hon övertygat mig om att det är bra att ha en man i sin egen ålder så man får gå i pension på samma gång så återupptog jag kontakten. Robert fattade NOLL.)

Anonym frågade: 
Hur stort är huset? Kvadratmeter och rum
Loftet är väl ca 15 kvm. markvåningen är 88 kvm och källaren runt 88 den med men halva källaren är "kall" så det använder vi inte till att bo i. 

Anonym frågade: 
Har du några planer för trädgården? :) kommer du att fixa och plantera i sommar eller blir det ett senare projekt? Skulle vara intressant att höra om du har några ideer som vi andra också skulle ha nytta av.
Oooja! Mycket planer. Vet dock inte om det kommer ske i sommar eller om det får vänta ett tag till. Beror på när vi börjar bygga ut huset och sådär. Ingen vits att hålla på och plantera lite blommor om en grävmaskin kör över dom nästa dag liksom. Jag kommer absolut att lägga upp ideér och funderingar kring trädgården vartefter! Älskar att pyssla med blommor och trädgårdsland. 

Anonym frågade: 
Har inte Robert renoverat nå på huset? Varför int isf? :)
Nej inte egentligen. Varför inte.. Hmm nå för att jag ville göra det mesta själv + att han prioriterade att använda sin lediga tid till att vara med Lo. När han inte jobbade (han har ju två jobb) så ville han istället för att fara till huset och börja på med något som han ändå visste att jag inte skulle bli nöjd med, fara och va med henne istället. Jag är helt fine med det och hade inga invändningar alls. Just med renoveringen tänkte jag "det blir BÄST om jag gör det själv" för jag visste hur jag ville ha det och hur det skulle göras. 

HÖRNI! Del två kommer senare. Idag är jag i Vasa på intervju till Radio X3M och sen ska jag även på ett möte med en av personerna som kommer medverka i andra avsnittet av vår podd. Ha en fin dag alla läsare!

7 kommentarer:

  1. "Sen efter att ha talat med mamma och hon övertygat mig om att det är bra att ha en man i sin egen ålder så man får gå i pension på samma gång så återupptog jag kontakten." Hahahah bra att ni får ga i pension på ungefär samma gång iallafall! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Min mamma vet no tydligen va man ska tänk på då man väljer karl åt sej :D

      Radera
  2. Hahahaha dog att du slutade prata med honom för att han var 23 och inte 30 :'D åååhh du är bara för bra!

    SvaraRadera
  3. Ska ni ge hpv vaccin till Lo? Varför/varför inte? :)

    SvaraRadera
  4. Hej Carro! du har en liten utmaning som ligger och väntar på dig i min blogg så du vet :)

    SvaraRadera