onsdag 5 mars 2014

En vegetarian i ett slakteri.


- Hur kommer det sig att du inte "måste" gifta dig? De flesta vill ju nog ändå gifta sig.. Vad sku orsaken till att inte gifta dig vara?
Inte måste man väl gifta sig? Vissa tycker de är väldigt viktit, jag är nu bara en av dom som känner att jag lika bra kan gå igenom livet ogift som gift. (Jag vill ju nog ändå dock vara ilag med min man, men det om vi är gifta eller inte spelar liksom int så stor roll, vi vet var vi har varandra.) Orsaker till att jag int sku gifta mig? Eheh, jaa, kanske om man bara sku "komma till det" om det alltid sku vara nått annat man måste prioritera eller lägga pengarna på. För om vi gifter oss vill jag nog ändå ha ett stort och påkostat bröllop :)

- Varför kan du inte tänka dig att gifta dig i kyrkan? Är det ett big no no, och om Robert jätte gärna sku gifta sig i kyrkan, skulle du gå med på det då? 
 Jag vill int gifta mig i kyrkan för jag hör inte hemma där. Sku kännas väldigt "löjligt" att stå i en kyrka och låssas att man är helt reli bara för att det är "fint" att gifta sig i kyrkan. Visst, nog är det ju en fin byggnad och en fin stämning men nej inget för mig.. Det finns andra fina byggnader. Det är väl ungefär som att en vegetarian sku sitta och äta en vegetarisk middag i ett slakteri. Eller är det en dålig jämförelse? Om nu Robert sku få nå dille och helt bara VI MÅST GIFT OSS I KYRKAN!! Så sku jag väl ifrågasätt honom lite och undra varifrån denna starka vilja mittiallt kommit, men om han är bra på att övertala (hmm vilket han ju kanske int är, eller så är det jag som är envis.) så sku jag väl nog tillslut gå med på det.... Men ända kyrkan jag isf sku kunna tänka mig är pedesöre kyrka. Men alltså, nä, som sagt, vegetarianen i slakteriet...


- Du vill ha tärnor, men skulle du vilja att er dotter är brudnäbb också? :)

 Joooo det glömde jag ju helt, klart hon ska va brudnäbb, och Alvar och Vilmer såndäna... eh vad heter det då småkillar går efter bruden? 

- Varför vill du inte att en präst viger er?
Nåååå alltså. Det är väl som att slaktaren i min förra jämförelse sku skära upp vegetarens gurka? 

- Hur pass nära släktingar menar du att du vill bjuda då, var går gränsen? Vid kusiner, mostrar/fastrar..? 
 Nåmen, de finns väl ingen speciell gräns :D Det är väl helt enkelt så, att ens bröllop är en av de största dagarna i ens liv, iaf jag, vill fira den med såna jag tycker om och känner mig bekväm med. Sku nog kännas konstigt att ha nån avlägsen bekant där som jag knappt känner som grattar mig och "måst" köp en bröllopsgåva till mig.. Liksom, om vi knappt pratar, hur ska den då veta vad vi önskar oss? Hehe. Nånäää men såntdär att man bjuder 200 pers och vet int namnet på hälften, känns bara så himla fake. 
Eller hur tänker ni om detdär? Tycker ni att man borde bjuda alla sina kusiner och pappas farbror och hans fru också? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar