tisdag 25 mars 2014

Jävla rolig lördagkväll i Kokkola

Ååååååh vad jag är TRÖTT! Det tar på krafterna att vara stöd och sen gå på stan måst jag säga. Jag hitta bara en lykta, jag tänkt köpa en matta också men bestämd mig för att söka vidare.. Var int riktit 100 % nöjd. Alltså fy va jag hatar att köra bil i Kokkola. Man vet ju varken ut eller in där och alla vägar är enkelriktade, och de finns ju typ 3 körfiler överallt, i'm like: 



En lördagskväll för längesen när jag och, hmmm vem var jag med, Sara Brasko JR jo, vi hadd ytterst lite att göra så vi for körand till Kokkola (bara för att bidra liiiite mer till miljöförstöringen...) Så kör vi nu omkring där och checkar läget. Så mittiallt märker vi att polisen kör bakom oss, och lägger på blikorna. Hmm okej vi fick lite panik och kör på en sjukt klumpigt sätt in till sidan av vägen. En polisherreman kommer upp breve bilen vår och knackar på fönstret, jag tar ner fönstret och polisen säger nått på finska. 
And i'm like: 


Polisen upprepa det han sa, och jag sa väl nått om att vi talar svenska. 
Så ser polisen ut såhär: 

Såååå säger polisen: Ni har nu kört på 4 enkelriktade gator, i fel riktning
Vi: Hhehe jahaa oj, förlåt
Polisen: Är ni från Jakobstad? 
Vi: Jepp de är vi
Polisen: Kanske ni sku fara tillbaks dit då

And we're like: 

Och polisen ba: 

Och vi ba: 

Då tappa polisen nerverna o ba:

Och vi ba: 

Så de va historien om vår lördagskväll i Kokkola :)


Nu ska jag ladda upp med is och vatten och VILA!


2 kommentarer:

  1. JAMES BLUNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!25 mars 2014 kl. 20:12

    DE VA JU MEJ DU VA ME¨
    HILVITI

    SvaraRadera
  2. Föst hadd ja faktist skrivi dej men så blev ja osäker :D MÅSTE ÄNDRA

    SvaraRadera