måndag 24 mars 2014

Vår i köket!


Här på eftermiddagen fick jag lite tråkigt så jag bjöd över mamma (som råkade vara ledig idag!) på kaffe och citronkaka. Vi fick en trevlig stund i vårt soliga kök. Mamma sa att det känns ju som att det redan är sommar då man sitter i vårt kök, då vi har så fin utsikt och solen lyser in hela dagen! Och det är ju sant, men vänta bara tills båtarna börjar läggas i sjön, då först blir det nog sommar feelis! Det är dock ett problem med att solen slipper och lysa så bra in här, nämligen att det blir jäävligt varmt emellanåt. Men men, vi får ha öppet balkongdörren en stund så köket kyls ner lite. 

Efter kaffet for vi till Sunds och kollade in blommor. Jag köpte en blomma, 
men den ska jag dock ge bort. Men tills dess får den stå och ta sol på köksbordet!
Köpte också nå blommskott som jag ska plantera senare ikväll.. 

Snart kommer R hem, maten är i ugnen och hemmet är städat.
Bra så, så måst han int känna press att börja städa mesama han kommer hem ;) Höhö.

Jag hadd tagit fram värsta ritningarna och kollat in Äntligen hemmas "gör det själv- bygg en bänk" video, och var redo att börja bygga, meeeen så säger mamma att vi får ett utemöblemang av henne så nu behöver vi int bygga nån bänk heller. Lite synd kan jag tycka, men nog blir det väl finare med ett möblemang. 

Säkert har många av er sett denhär videon, om inte så tycker jag ni ska kolla in den. 
Så härlig men ändå måst nog jag ha fram skämskudden lite emellanåt, hehe. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar