fredag 17 oktober 2014

Det är ju ändå fredag

Mitt kokosvatten är härifrån. 

Godmorgon FREDAG! Ännu en morgon då Lo sover och jag kan chilla morgonen i lugn och ro? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Hehe. Så skönt att denhär veckan äntligen lider mot sitt slut.. Elr, ja skönt att ha hem R, idag har han ledig dag så vi fick börja helgen tidigt! Han kom väl hem runt 7 igår, då var Anna och barnen här också. Alltid roligt när dom kommer och hälsar på. Anna hade varit på reko och köpt 2 kg eko morötter åt mig så här nån dag ska jag koka mera babymat. Så snällt! Tack! 

När de for hem for jag ut på samma gång. Jag hade tänkt att jag sku fara ut och springa men så ringd min syster som bor i Stockholm mig, så det slutade med att jag istället gick och pratade med henne i 30 minuter. Så skönt att vara ute själv och bara få tänka på annat än att ha fokus på Lo. Har haft konstant fokus på henne nu i typ 3 veckor i streck natt och dag så det börjar bli lite... påfrestande! (Får man erkänna det eller är man en dålig mamma då? Har inte ännu riktit lärt mig domhär reglerna....)  När jag kom in igen så sov Lo = Robert hade nattat henne och det hade gått bra! Skönt. Bara man sitter/ligger bredvid henne, håller henne i handen och sjunger - visar att man är där alltså så ska det nog gå bra. Pik till alla som ska sköta henne i framtiden! Men, klart det är bäst med mamma förstås! Bara så alla minns det, hehe.

När jag sen kom in igen och hade samlat energi och ork så så var jag typ fastklistrad på honom. (När han finally kunde slita sig från sin andra brud som han mårar och sover hos :O Läs kommentarer här för att förstå vad jag babblar om....) Vi hade inte umgåtts sen i i.. eh söndags en liten stund. Så vi for i säng redan 21.30 men somnade först runt halv 2.. Vi pratade om en massa och två STORA stenar föll från mina axlar. Så otroligt skönt. Ååhhh vad jag älskar honom! Han är ju som bara så bäst. 

Som ett exempel: Här för nån natt sen så hade jag gått i sömnen och hämtat typ seriöst säkert 4 tuggisar, tuggat dom och sovit vidare i sängen. NÅ, på morgonen då så vaknar jag av att jag inte har nått tuggis i munnen, mitt dynvad på kudden är spårlöst försvunnet och hela sängen luktar typ xylitol, dvs jag hade "tappat" det i sängen. Jag nämner detta åt Robert and he's like: Ok kanske du borde söka reda på det? And i'm like mmmmm ne, orkar int. Nååå sen när jag ska sova till natten så har jag nytt dynvad och sängen luktar inte xylitol längre, alltså bara en sån sak! <3 Han är så omtänksam och snäll min man. Skulle aldrig ha kunnat träffa nån bättre! *Fäller en glädjetår*

OK HUH. Framtiden ser 100 gånger ljusare ut idag än vad den gjorde igårkväll kan jag ju säga. Då hade jag några moln som störd mig på min himmel, nu är det endast ljus och vit och fin. Kärleken är störst! Bara jag har min underbara lilla doootro och min älskade man så är allt frid och fröjd! Nåväl. Nu blev inte så raka linjer i dethär inlägget, sväva visst iväg lite, men hey. det är ju ändå fredag.

Snart ska jag väcka min lilla tjej, och vi ska promenera till mammas och pappas, där är nämligen mina favorit småkillar Alvar och Vilmer! Sen ska jag och Robert fara och handla tillsammans. Borde skriva inköpslista... Ha en fin förmiddag alla underbara läsare!

  bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

  1. Å de va såå roligt att va på besök :D bara dehär ungarna sku hållas i still ;) fast de får man nog bara drömma om!

    SvaraRadera
  2. Hahha, bra kommentar där! :D han är säääkert me nån annan, är du säker att han ens jobbar på ambulansen?! Kanske han lever dubbelliv, det har man ju sett på film ;) LOL! Ang detdär med att erkänna att det är tungt, att INTE erkänna att det är tungt är att ljuga för andra och för sig själv. Det ÄR tungt att ha en baby, och ibland känner man bara att man vill vara själv, och få göra något som man själv tycker e kul, man e absolut ingen dålig mamma för det, man är en mänsklig och normal mamma! :)

    SvaraRadera