måndag 20 oktober 2014

Eeeekochild

OJOJ! Imorse när Lo vaknade skulle jag helst ha sovit en stund till, men hon grep ett hårt tag om min näsa och såg mig stint i ögonen, då förstod jag att det är nog bäst jag stiger upp med henne nu. Vi gjorde morgonrutiner och pysslade på.. Redan efter ca 1 h var hon totalt slut igen, så jag lag henne i ergon så fick hon sova där medans jag lagade babymat åt henne. Jag fick ju en knippe ekomorötter av Anna, så de fick bli offer idag! Blev supergott. Jag lag inte i nått smör eller annat denhär gången, bara lite ersättning. När hon vaknade sen så fick smaka på maten och den fick klart godkänt.


NÅJA! När hon hade ätit färdigt så var det att leka lite till, jag låg redo med spytrasan men hejsan hoppsan, hon spydd int nå! *Happy* Sen efter en tid blev hon en slagen hjälte igen, så då var det bara att klä på henne ytterkläderna och fara ut och skutta. Blev en fin länk på ca 7 km. Skönt och uppfriskande! Hörd på musik en bit men sen for min accu :'( Så då fick jag bara höra på fåglarna..... Fåglarna är inte ALLS lika bra som musik. Var ett varv via butiken också och köpte lite grejs. När vi kom hem så bakade jag lite bullar eftersom Elisabeth ska komma på kaffe idag. SÅ kul, längesen vi setts. Ok Lol, typ 2 veckor men ändå. Nog är det ganska länge det..... Idag ska jag inviga mitt nya kakfat!! Bra orsak till att äta gott "Var ju tvungen att ha nått fint på mitt nya kakfat. Kan ju int fota de om de är nå svettiga mariekex där". Sant (I)

Nuförtiden får Lo allt ha på sig sin vinterhalare. Det är ju nog ganska kallt där ute. 
Hon ser lite rolig ut i den då den är så stor ännu :')

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

6 kommentarer:

  1. Var köper man ekomorötter? Vanliga mataffären eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa har jag fått av min svägerska, hon köpte dem direkt från producenten :)

      Radera
  2. men ÅH varifrån är halaren?? :)

    SvaraRadera
  3. Va skoj, de är våra (makens ) morötter :). Jag som designat påsen :). Kul om de godkändes av Lillan. Ses på bloggträff på Lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen oj va roligt! :) Dom var verkligen supergoda! Va roligt det ska bli att ses! :)

      Radera