söndag 2 november 2014

En fantastisk helg utan dess like


Ojoj vänner! Denhär helgen har varit fullspäckad från början till slut! En av de bästa helgerna på länge faktiskt! På fredagen var Heidi hit på kaffe på förmiddagen, vi gick igenom lite gamla brev och sånt som vi har skickat åt varandra då vi var små.. Jag skratta så tårarna rann och konstatera att det var tur att ingen kurator eller psykolog läst dedär när jag hade skrivit e, isf sku jag nog ha kunnat bli inlagd nånstans, så sjukt var det. Bra fantasi hadd jag iaf. Jag sa åt Heidi att jag bord lägg upp de på bloggen, men hon avrådde mig, då litar jag på det hehe! 

När Heidi åkt hem så for Robert, Lo och jag till Strandis för att äta mat.. Det var supergott som vanligt och mätta i magen blev vi.. Sen mot kvällen skulle vi egentligen alla på Cissis kalas men Lo hadd blivit så trött så hon och Robert lämnade hemma.. På kalaset var det jättekul! En massa gott fick vi, och jag bidrog med att laga mina goda tonfiskrullar. Sen mötte jag upp Linn och for ut med henne! Det var också jäääättekul. 
Så längesen det bara var hon och jag!


På lördagen var Lo väldigt trött, hon sov nämligen från kl.12 till 15.30! Men det var helt ok för mig, för jag var också ganska trött. Blev lite sent på fredagen! Nå hur som helst, det var meningen att vi skulle ha fari till CFJ då på dagen eftersom Robert var där och gjorde IronTriathlon för första gången (och sista?) i sitt liv. Det var synd att vi missade det, för han fick nämligen NÄST BÄSTA TIDEN nån fått i hela världen! Hur sjukt!? Om ni undrar vad ett Iron triathlon är så kan ni klicka här. Jag och Lo är ytterst stolta över honom, han är så duktig!

Nå, tillslut fick jag väcka Lo och då for vi en stund till gymmet iallafall, fast det var färdigt. Därefter for vi till Strandis och Robert vinterbada för att få musklerna att slappna av. Jag handlade lite och sen styrde vi kosan vi hemåt igen och jag började baka en helmassa pizza. Senare kom Emilia, Sofia, Christian, min syrra och hennes pojkvän hit för att äta och ha det mysigt med oss! Vi åt och sen mös vi ner oss i sofforna och kollade Så mycket bättre. Jag själv orkade inte ta några kort alls, men som tur var fick Linus tag på kameran, så två bilder har jag iaf från kvällen!


Ooooch idag har det varit besök hos mammas, gymmet, och kalas för Cissi igen! Vi hade ju också babysim idag men vi fick helt enkelt skippa det, Lo har tandsprickning på G och är inte världens gladaste bebis just nu om man säger som så, hon är rikit förbannad och hatar livet typ! Inte så kul för oss och verkligen inte kul för henne! Mer om det i ett annat inlägg..

Annars hann jag ju också med två andra roliga saker i helgen, men mer om det får ni höra om några dagar, för det är nämligen heeemligt! Men jag tror ni kommer tycka båda grejerna är mycket roliga!

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

7 kommentarer:

  1. recept på rullarna?? :)

    SvaraRadera
  2. Jo tandsprickning e ju skoj, och vissa stunder lite mindre skoj. Melvin fick sina båda nedre tänderna för 2 veckor sen. Under en månad före har han haft väldigt oroliga och gnälliga nätter men under dagarna har han vari precis lika glad som allti. Värsta va ändå att ingenting hjälpte mot värken/klådan på nätterna, int ens Panadol lindra de lite. Men efter att di sprack så vänd nätterna genast till något bättre :) nu e de bara lagom skoj att amma honom när han har fatta knepet med att han faktiskt äger något man ska bita med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj en hel månad :O Jobbigt! Bra att han var nöjd på dagarna iaf. Haha kan tänk mig att det int är så kul när han ammar nej :P

      Radera
  3. halåjsan :D vad använder du för fotoredigeringsprogram ( har så snygga ramar på dina bilder ) ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halååjj! Jag använder både pixlr.com och picmonkey.com :)

      Radera
  4. Så fin kappa och halsduk du har! :D

    SvaraRadera