lördag 15 november 2014

Hår under armarna

Happy lördag  på er mina kära cyberspace vänner.
Jag har tänkt på två saker idag:

1. Hjärnan. Min syster skickade denhär videon åt mig idag och jag mindes DIREKT varifrån låten var, och jag mindes alla eftermiddag efter skolan.. Hur jag älskade vissa i serien... Vad vissa HETTE! Speciellt snälla Ben och dumma Ben.....



Tänk ändå.. Det är typ 13-14 år sen jag såg på det här, sen jag ens TÄNKT på det.. Oså minns jag ännu :') Nån annan som minns denna serie? Jag kan ju inte ha varit den enda som följde den slaviskt?


2. Movember. Nice MEN finns det nå liknande för tjejer? Inte för att jag säger att det sku måst finnas, men jag tänkt bara.. För isf om det finns, så sku det väl vara att spara håret under armarna eller nått? Eftersom det är ju jobbigt för killar att raka mustachen varannan eviga dag, OCH det är jobbigt för tjejer att raka sig under armarna.. Så då tänkt jag att om det sku finnas en månad där man som tjej är helt "förlåten" om man vill lämna sitt hår under armarna, ingen får se snett på en eller döma en, så sku det ju vara skitskönt!

Nog är det ju lite sådär ... jobbigt att hålla på att raka sig under armarna hela tiden åtminstone tycker jag det. Dock skulle jag nu inte börja sporta med det nå flera månader för jag tycker nog det är ganska fult när tjejer har hår under armarna. Men alla tycker ju olika! Finns det månne redan en sån månad? 

Kanske januari, då är ju alla helst instängda i sina stugor och vill helst inte bry sig om omvärlden. Eller nä, int kan det ju vara januari, då är ju alla på gymmet och försöker få upp nån sorts rutin.. Hela januari är dom där, men sen i februari så slutar dom gymma.. Så kanske februari sku vara en bättre månad? Och det sku ju då stå för att man stödjer t.ex. livmoder/livmoderhalscancer?! En väldigt vanlig cancersort. 


Aija ok. Det var nu två av de sakerna jag har tänkt på idag. 

Igår fick vi packat ihop en stor del av vårt hem. Nu är det tomt på väggarna, i lådorna och i skåpen. Känns lite konstigt att sitta här och int ha nå saker runt sig men ganska skönt egentligen. Kanske vi sku leva riktigt minimalistiskt sen i huset??? Det är ju en stil det.. Nånä, kanske int, jag tycker för mycket om inredning och sånt för att kunna ha det så. 

Nej nu ska jag ta ut makaronilådan ur ugnen och sen vänta på att min bebis vaknar! Må gott.

Ps. När jag får tid idag ska jag skriva det efterlängtade inlägget om tygblöjor! Stay tuned.
Ps2. Det var nått recept jag hade lovat att lägga upp till nån? Men jag minns inte nåmer vad det var på för recept, om du läser och känner dig bortglömd, kommentera gärna vad det var för recept så ska jag se till att fixa upp det! :)

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

24 kommentarer:

  1. Klart att man minns sunset beach :D missade inte ett avsnitt tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jag ääälskade sunset beach, det var ju så spännande :'D
    och dendär hår under armarna-seriebilden är SÅ jävla bra hahah... skrattade högt här på jobbet (uups säg int åt nån att jag läser bloggar på jobbet. om chefen läser det här: jag gjord de på matrasten)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :D *ringer din chef och avslöjar dej*

      Radera
  3. Vissa kvinnor går faktiskt med i movember också, trots att många får mycket skit för det. För kvinnor ska ju inte har ett hår på kroppen, blahblah. Sedan finns också personer som den här underbara killen som kör med full-shave november i stället! :) http://leothil.tumblr.com/post/101664990057/thelittlekneesofbees-kvothetheraving

    SvaraRadera
  4. Oh, sunset beach..!! Minns dock inte så mycket av serien längre, har bara enstaka minnesbilder.. Undrar om serien går att se online..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns också bara lite!! Finns på youtube! <3

      Radera
  5. Här e åxå ett stort Sunset beach fan (lika bra som Glamour, haha). Oj vad ja tyckt han va snygg dendär mörkhåriga på 0:16. O Carrie hett väl en som va rikti bitchig! o Caitlin va så söt! Kanske man sku måst nöri sii från början :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah joo hon va ju en rikti bitch som sku ha Ben hela tiden >:( O handär mörka va ju o så snygg, men han hadd ju o en bitch efter sig som sku förstör hans och Vanessa (hett hon så hon i slutet som går på stranden?) hon laga ju nå snuski sjukdom åt henne så hon gjord slut me handär snygga för att hon int tyckt han sku måst va ilag med henne då hon hadd dendär sjukdomen.. va hett den nu då.. Martins syndrome? Dedär me bubblorna på huden!! Joo ja ska absolut böri si från början, alla avsnitt finns på YT konstatera jag idag!

      Radera
    2. Joo tror de va de som de hett! O va int de i sunset beach som de va nånting att om dom hadd på sig ett jättefint halsband me safirer eller va de va, så börja de åldras jättefort!? Va nån slags förbannelse?
      Haha, oj hohho dessa sååpor ;) oj wow, sku måst far o kik på nått avsnitt då! :D

      Radera
  6. http://marysaintmary.files.wordpress.com/2012/10/hc3a5r-under-armarna.jpg?w=516&h=582

    Denna serie är bättre :) jag rakar mig typ aldrig längre under armarna, tycker faktiskt det är sexigt med hår där. Har varit lite "off" i dejtingdjungeln ett tag, ska bli sjukt spännande att ge sig ut igen så småningom och se om det kommer några reaktioner. Är iaf skönt att veta att jag aldrig mer kommer att dejta nån som har åsikter om hur jag sköter mitt utseende. Börjar bli för gammal för sånt.

    Jag undrar som helt på riktigt hur det är där ute när man är 25? Förväntas man ännu vara helt slätrakad eller är folk mer avslappnade? Om nån där ute vet, dvs är ute i djungeln och springer, sku de vara roligt att få höra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligen skulle jag inte låta håret växa för att JAG tycker att det känns ofräscht och svettigt. Alla tycker säkert inte så, men det gör jag. Sen att jag inte tycker att det är snyggt heller är säkert en inlärd grej, eftersom jag inte bryr mig om killen har hår under armarna. Min poäng är hur som helst att man också kan raka sig för att man själv vill, inte för att någon "förväntar" sig att man gör det.

      Radera
    2. Jo jag menar ju också ur min synvinkel, men är ändå spänd på dejtandet som jag snart ska ge mig in i :) har haft lite för mycket "mammas pojkar" i mitt liv liksom. Alltså såna som är totalt hjälplösa själva men nog förväntar sig att andra ska vara fräscha och välordnade. Så nu undrar jag om det bara är såna som springer runt där ute, eller om det är bättre nu när man är äldre.

      Radera
    3. Haha älskar dina kommentarer anonym! Good for u att du ska ge dig ut i djungeln igen! ;) Hoppas också du hittar nån som värderar dig för den du är, och inte för att du har hår under armarna eller inte. Personligen så tror jag nog att det finns många killar som säkert tycker det är helt fine med tjejer som har hår under armarna, men tror också att delen som inte tycker det är minst lika stor om inte större. Dock ska man ju ha det så som man vill.. Skulle jag vilja ha hår under armarna så sku nog Robert bara få "take it or leave it" men nu skulle jag personligen inte kunna det för jag tycker som KJLD här uppe. Svettigt och ofräscht direkt! Men men, mycket deo bara så va sku int de gå! Lycka till där ute! :)

      Radera
    4. Nä men vad skönt att höra att nån gissar att det finns bra folk där ute också :) hår stöter ju annars bort svett. Men kanske är det nåt med känslan... men inte för mig :D

      Radera
  7. Det finns sedan några år tillbaka ett initiativ som om jag inte minns helt fel startade i Storbritannien. Armpits for August heter det och går ut på att man under augusti låter håret under armarna växa fritt och samtidigt uppmärksammar sjukdomen PCOS, vilket är en hormonell rubbning bland kvinnor, vilken bland annat leder till ökad kroppsbehåring.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uuuh ska absolut läsa mera om detta! Tack!

      Radera
  8. hahaha alltså CARRO!! :'DDD hur kommer du på sånadär funderingar? hahah du fögyller min dag! spara håre under armarna så stöder vi cancer, tyvärr sku ja int kuna understöd fö tkr de e så hemskt ofräscht me myki hår under armarna å så böri jag iaf svettas myki mer när de är lite hår/stubb i armhålan ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså int vet jag! :D Kom på det bara ehehe :D Jo alltså då är det för mig också, kan int alls ha hår där :D

      Radera
  9. Dumma Ben hette Derek!!! ;) Hahahaha Susnet Beach alltså... Bääästa serien ever! Tror inte jag missade ett enda avsnitt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jooo de hett han ju :D :D Ne int jag heller, de va nog bästa ever. Int kommer de koma nå som blir bättre än de int!

      Radera
  10. Jag minns bäst av när Virginia ( jisses, hette hon det?) blandade med något i Vanessas bodylotion som gav henne en massa hemska blåsor så att alla skulle tro att hon var sjuk och Mike skulle lämna henne. HAHA! Alltså vilka dåliga storyn egentligen.
    (pinsamt att jag minns alla namnen jag med)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon hett de :DD Haha ja men de minns jag också. Usch tyckt dedär var så äckligt! Handär Mike va så snygg!!

      Radera