måndag 10 november 2014

Mitt egna skötebarn hej!

Sådärja! Nu har jag hållit på med Finlandssvenska bloggare bloggen hela kvällen, men nu är det dags att ta han om mitt andra lilla skötebarn, som ligger närmast hjärtat, min egen blogg såklart!

Idag har varit en intensiv dag, min pump har pumpat på som för sista dan och det har varit lite svårt att hänga med i svängarna.

07:30 Väcks av Robert "Carro klockan e halv 8 ska ni int vakna och fira mig?"
09:20 Sätter oss i bilen och kör till mamma och pappas bygge, dricker kaffe och äter smörgås och firar min fajja. Pappa blir glad av farsdagsgåvan (Lo's fot och handavtryck inramat)
11:00 Sätter oss i bilen än en gång och rattar vidare till den lyckliga staden
12:00 Sätter oss ner vid Juthbacka för att inta lite mat
13:00 Kommer till R's föräldrars
15:30 Rattar hemåt
16:30 Rattar mot Östanlid och babysim
17:00 Hoppar ner i poolen
17:30 Upp ur poolen, in i duschen
18:00 Kommer hem tror att Lo ska vara en slagen hjälte men nej
20:00 Lo somnar äntligen (Hon hade sovit kanske 2 timmar under dagen = INGET)
20-21 Sitter på helspänn över att Finlandssvenska bloggare bloggen ska avslöjas
21:00 Bloggen avslöjas och pumpen går på högvarv
21:10 Vi märker att det är lite problem med en kod
22:10 Allt löst
23:00 Intar föda
23:40 Hmmm jag ska blogga
23:56 Sitter här
23:57 Böri se DENHÄR videobloggen OMG dog en aning :')
00:09 Back on track

Så jo så har det sett ut! 
Det har nog ändå varit en rolig dag fastän lite stressig!

*1 timme senare*

Okej, nu lämnade jag och kolla nått annat och glömde helt bort bloggen, nåväl!
Alltså, jag borde verkligen börja ta itu med packandet på allvar. Om 3 veckor ska vi vara ute ur lägenheten! *Lovar mig själv att börja imorgon* På ett sätt är jag ju taggad, eftersom jag vet att vi snart får börja inreda och laga vårt hem PRECIS som vi vill ha det MEN det är en lång väg dit ännu känner jag. Det ska bytas golv, rivas ut dörrar och annat skit, målas väggar, tapetseras, byggas... Ja, men det är ju hur man ser på det. Kanske jag ska se framemot renoveringen istället för att se det som något jobbigt! Jo så får det bli. Nu ska jag sova och samla krafter så jag orkar packa imorgon. 



bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

  1. Härlig bild på er! :) Jag har en sak jag undrar över; du slitade ju amma Lo när hon var ca 2 månader (eller minns jag fel?) Nu har ni ju flaskmatat längre än du ammade, då du slutade var det ju några som skrev att du kommer ångra di, att du kommer skylla dig för att du inte gav det tillräckligt med tid och ork osv. Helt enkelt sa åt dig att du kommer önska att du gjorde annorlunda med amningen, att närheten inte kommer vara den samma osv. Nu när det gått en tid, kan du skriva ett inlägg om hur du upplever detta? Har du haft dessa tankar?

    Jag ska få baby om två månader ca. och ser verkligen inte framemot amningen, tror inte det kommer vara något för mig alls.. Det ser jag ju då, kanske fungerar det riktit bra.. Men jag undrar lite om du kan säga hur du k'nt och upplevt detta som folk skrev åt dig kommer vara så ångestfyllt?

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. *slutade *dig *känt /Helena

      Radera