söndag 25 januari 2015

Grunden på gång i hallen

Happy söndag på er! Första natten i huset gick väldigt bra. Det kändes ju spännande och roligt, lite sådär nervöst är det ju alltid när en flyttar men det måste det ju få vara. Det verkade också som om Lo tyckt att det var helt ok att sova där! Före vi sa gonatt sa Robert "Jaa hur känns det nu? Hoppas det känns bra för här ska du somna nu i 50 år framåt." *Paniken smög sig på* Hehe. Nånej, 
Här ovan ser ni vad jag lag upp i hallen igår! Först hade jag bara lagt upp fönstret, hyllan och spegeln och beskådade mitt verk. Då kändes det lite fel, som om fönstret var i en helt annan division än hyllan och spegeln och att vi nog inte kunde ha det sådär. Men så lag jag upp "välkommen" skylten som jag hade tänkt, och då blev det ju direkt riktigt bra! Det band ihop det gamla med det nya på ett lätt sätt. Man ska aldrig bedöma sitt verk före det är färdigt. Nåväl, ännu ska det komma krokar under fönstret, där ska gästerna hänga sina jackor. Krokar ska också komma där vid hyllan, där kommer vi att hänga de jackor vi använder för tillfället. Bredvid speglarna kommer det komma två lampetter på varsin sida, de går i samma stil som lampan som kommer hänga i taket. Lite fototavlor och sånt har jag också tänkt att ska komma upp i hallen men vet inte ännu riktit var, så jag väntar med att hänga upp dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar