torsdag 5 februari 2015

Vinterkrig och ett blödande mammahjärta

HEJ! 
Va roligt att ni ställer så många frågor i frågestunden.. Ska börja svara på dem imorgon då vi kör till Tammerfors, är ju lite tid att avverka i bilen så att säga. Men fortsätt ställ bara, lovar att jag ska svara på alla! 

Usch jag är så spänd inför att vara borta 2 dygn från Lo. Egentligen har jag inte varit "orolig" hittills, men nu ikväll så hade hon sovit ca. 1 timme så vaknar hon och är SUPERledsen + att hennes näsa rinner och det låter som att hon har sjuk hals. Så typiskt att hon ska bli sjuk nu precis när vi ska vara borta! Jag fick trösta henne länge innan hon lugnade sig och kunde somna om.. Men men, Lo trivs jättebra med sin mommo så det ska väl inte bli några problem, men mitt mammahjärta säger ju ändå att jag sku vilja vara där och trösta henne om hon blir så ledsen som hon var just :( Nåväl, Robert behöver ju mig också där i Tammerfors, och vi har ju sett framemot detta länge, så jag kommer nog fara med ändå. Jag litar till 110 % på att min mamma kan trösta och ta hand om Lo även fast hon är snuvig. Efter mig och Robert så är nog inte mommo långt efter i Lo's favoritlista. 

Bild: Cindy

Idag var mamma ledig och även min syster, så kl.15 satt vi oss i bilen och körde iväg till Kokkola! Där drack vi kaffe hos Cindys, och sen blev det ett varv på stan. Jag köpte en superfin rottingkista av Cindy som hon inte hade rum för längre, för 20 euro!! Ska visa bilder på den sen när den hittat sin plats.. Stor och fin, och en stjärna på. Har alltid varit avis på Cindy då hon haft en sån fin, men nu är den miiiin! Wohooo *win* Annat jag kom hem med från Kokkola var en kronlampa till vardagsrummet + denhär fina köksvågen från Blossom. TIPS! Vid Blossom i Kokkola är ALLA inredningsprylar nujust på -40 %! Så denhär vågen blev bara att kosta 19 euro för mig! Kap!

Nej nu ska jag fara och sova! Är både nervös inför Robert tävling (btw, vill du läsa mer om vad det egentligen är vi ska till Tammerfors för? Då kan du klicka hääääär.) och för att sova borta från Lo för första gången. Såå, kommer antagligen inte sova så mycket, men men, då är det så. 


Jepp, godnatt!

2 kommentarer:

  1. Lycka till Robert i tävlingen och kämpa Carro! Du har ju iaf Robert och blir helt säkert mysigt att sova med ENDAST honom :)

    SvaraRadera
  2. Thanks! Jaa nog ska de väl gå bra! Men lite spännande alltid första gången :)

    SvaraRadera