söndag 5 oktober 2014

Dagens fråga: Sova i eget rum?


Hello! Tack för din fråga.. Detdär tror jag ju är väldigt mycket från barn till barn, när de är redo att sova i eget rum. Eftersom Lo har sovit i egen säng hela livet hittills förutom några dagar efter bb, så tror jag flytten till eget rum kommer gå väldigt smidigt. Annat är det nog om barnet sovit med mamma och pappa länge och mittiallt måst sova både i egen säng OCH ensam i sitt rum. Därför tycker jag det är mycket bra att vi håller fast vid att hon ska sova i sin egen säng.

Jag tror nog att jag ännu vill ha henne bredvid mig åtminstone nån månad, men vid 1 års ålder tror jag nog vi kommer börja ha henne i eget rum, vilket förhoppningsvis är bredvid vårt rum då. Men känner jag på nått sätt att hon inte ännu är redo att sova i eget rum då så ser jag inga problem med att hon sover i vårt rum ännu någon månad.. Men vid senast 2 år tycker jag nog att hon borde vant sig vid att sova i eget rum.. Såhär tänker jag nujust, får se om det ändrar med tiden.
Ska försöka laga hennes rum så mysigt att hon VILL sova där mest alla nätter!

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar