torsdag 23 oktober 2014

Det gör mig lycklig


Vi har snart ett eget hem att göra till vårt alldeles egna. Jag ska göra det så hemtrevligt och personligt. Det ska avspegla vår familj, och vara ett hem där vi kan växa och vara trygga många år framöver. Jag har så många idér och får nästan ångest när jag tänker på hur jag ska kunna bestämma mig för golv, panel, dörrar... Huh! Men det blir roligt!

Jag blir lycklig av att tänka på att Lo snart ska få uppleva sin första jul. Hon kommer inte minnas nått från denhär julen, men jag vill att hon redan nu ska få den där underbara känslan i kroppen - jul. Den där känslan som inte går att sätta ord på. Vi ska inte stressa på julen, vi ska ta det lugnt och njuta, även fast vi ska förflytta oss lite så vill jag ändå att vi inte ska låta det påverka oss negativt. Vi ska istället vara glada över att vi har möjligheten att få fira jul med så många underbara människor i både min och Roberts familj.

Jag är så glad att CrossFit Jeppis äntligen är up and running! Och att det går så bra. Jag är glad över att man har så lätt att känna sig "hemma" där. Hittills i mitt liv har jag gått på gym och sånt, men har aldrig varit på nått gym där stämningen är så avslappnad och familjär som på CFJ. Alla är välkomna, alla hälsar på alla.. Härligt helt enkelt! (Kanske jag bara hittills varit på dåliga gym hehe.) Snart ska jag börja planera gymmets julfest (är ju CFJ festfixare höhö, för det är ju såå mycket fester där!) Julfesten är för alla medlemmar och det kommer bli superroligt med en jul WOD, sen får alla fixa sig och då är det långbord och fest som gäller! Kul det ska bli. 

Jag är så glad över min blogg, just denhär bloggen. Den har gett mig så mycket sen jag blev gravid och startade den. Mår jag dåligt kan jag skriva av mig här, ibland publicerar jag inte ens inläggen, utan de får helt enkelt ligga i utkast, men bara det att få skriva gör så mycket för mig. Det är ett så bra sätt att lätta på hjärtat. Jag älskar att jag kan vara kreativ i bloggen, fixa med bilder, skriva finurliga texter.. Få min åsikt hörd! Genom bloggen har jag också fått så många nya vänner, vilket gör mig så glad. Skulle kunna räkna upp er men vill inte glömma nån så jag skippar det, men ni vet vem ni är, och jag tycker om er! 

Det jag blir gladast av att tänka på är min familj. Robert, Lo och jag. Det bästa jag har, det bästa som hänt mig! Jag är så glad att jag och Robert ännu är så unga, vi har så otroligt mycket fint framför oss. Jag ser så mycket framemot vad som komma skall, men på samma gång sku jag bara kunna stanna tiden stanna i nutiden en stund till. Får se hur framtiden ser ut, aldrig vet man ju vad som händer, men som jag förutspår nu så har vi nog en väldigt lycklig och ljus tid framför oss. 

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar