torsdag 23 oktober 2014

Vart ska vi flytta.. Svar på frågestund del 2!

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN DEL 2


Vart skall ni flytta? / Ha ni hittat nåt nytt boende ennu? Stannar ni i jstad? 
SVAR: Vi ska flytta ca 2,5 km härifrån var vi bor nu. Så jo vi har hittat ett nytt ställe. Dock kommer vi inte kunna flytta in 1 december (då vi ska vara ute från denna lägenhet) så vi kommer vara hemlösa ca 1 månad innan vi flyttar in ;) Nä nå int ska vi ju bo på gatan, utan Robert har dejour 1 vecka i december så då ska vi ju automatiskt vara i Nkby, sen resten av tiden (ca 3-4 veckor) bor vi väl hos min föräldrar, de har ju ändå 5 sovrum i sitt hus, så ett kan vi nog låna en stund! Känns ändå lite kul att få bo hemma hos föräldrarna kring jul! Som förr i tiden! Så jo, vi stannar i Jakobstad.

Är en ganska ny läsare här o. Funderar på några saker :)

1) berätta mera om dej :) om din uppväxt, om syskonen, vilka skolor du gått på, utbildning osv.

SVAR: Jaa du! Jag heter Carola Ekman, fyller 23 år den 7 november (dags att börja planera vad ni ska köpa åt mig ;)) Jag bodde i Björnviken tills jag var ca 4 år, då flyttade vi till Skutnäs. Jag trivdes inte alls i dagis eller dagklubben, ville bara vara hemma med mamma. Jag har 3 äldre syskon och en lillasyster. Min äldsta syster är 32 och bor i Stockholm, min andra syster är 25 och min bror bor i Petsmo med sin familj, Alvar Vilmer och Hanna. Han är 31 år. Cindy bor i Kokkola och hon är 20 år.


Jag började i Vestersundsby skola när jag var 7 år. Där träffade jag min bästa vän för flera år framåt, Heidi. Vi var vänner i vått och torrt och hade ett eget "företag" som vi "grundade" på sexan tror jag - AbCarro&HeidiOy. Det var nu då man ser tillbaka på det, en ganska stor trygghet i våra liv tror jag. Vi visste att vi hade varandra och vi behövde inga andra. 2006 skaffade jag min första pojkvän. I och med detta blev det att jag och Heidi umgicks mindre, men vi visste nog ändå var vi hade varandra. 

Jag började gymnasiet 2007. Gymnasiet var en rolig tid i mitt liv, fick många nya vänner (Linn, Verre, Vicki, Kata, Sara...) Vi var ett stort gäng och trivdes bra ihop. 2009 gjorde jag slut med min dåvarande pojkvän, och efter 3 veckor hade jag hittar en ny pojkvän, vi var ilag i.. jaa 2 år tror jag. Jag gjorde sen slut då jag 2011 flyttade till Vasa. I och med flytten till Vasa så hördes jag och Heidi inte så mycket mera, vi hade lite olika intressen. Jag flyttade till Vasa med Linn och Verre. Vi bodde i en trea i centrum. Jag gick i skola i Gamla Vasa på YA och det sög. Det var så långt till skolan och jag gillade inte alls min klass. Men, jag kom igenom med helt bra betyg och fick titulera mig närvårdare 2013. Åren i Vasa var mest fest, kortare förhållanden, läxor, praktiker, laga mat, jobba och dricka te´. 

Well, våren 2013 bodde jag då ännu i Vasa, och i februari 2) var träffades du och R, vem tog "första steget"? .. var det en snygging som gillade min bild på FB. Oblyg som jag är, så skickade jag en vänförfrågan åt honom och vi började tala direkt. Sen den dagen har vi pratat med varandra varje dag. Han kom och hälsade på någon vecka senare.. Andra gången han var och hälsade på frågade han mig "Carro, hur sku du vilja ditt liv sku se ut om 1 år?" Så sa jag att nee men de kan jag int säg för då skrämmer jag nog bort dej.. De kan vi tala om nån annan gång. "Nee-e men säg nu!" - Nåå.. Om jag riktit sku få bestämma så sku vi bo i ett litet mysigt hus i Jakobstad, jag sku vara gravid och vi sku bara vara med varandra och vara lyckliga. "Det är väl ingen omöjlighet.. " I Augusti 2013 sa jag upp mig vid Vasa Centralsjukhus, dör jag hade jobbat sen april. Jag flyttade in till Robert i Nykarleby och där bodde vi ca en månad innan vi flyttade hit vart vi bor nu.. 1 månade senare var jag gravid. Och här sitter vi nu idag! Med vår lilla tjej i Jakobstad.  I och med att jag blev gravid så hittade jag och Heidi också tillbaka till varandra. Vår vänskap är idag nått jag värdesätter väldigt högt. 


3) var Lo planerad? Tog ni reda på det tillsammans elr tog du själv o. Sen berättade åt R?
Som du läste ovan; vi ville ha barn de visste vi, när vi ville ha det var ju inte riktit bestämt, men ja jo, visst var hon väl planerad på ett sätt men inte på det sättet att "nu sätter vi igång produktionen och gör en bebis!" :) Jag gjorde ett test själv och sen visade jag åt Robert när han kom hem.


4) var bor ni nu, vart ska ni flytta? Hänger inte med riktit...
Vi bor nujust på bostadsmässo området i Jakobstad, Finland. Nära Gamla Hamn och Pavis om de kanske säger mera.. Vi ska flytta till Skutnäs :) Inte lätt att hänga med i svängarna här!

5) på vilka alla olika ställen har du/ni bott på ?
Jag har bott i Jakobstad och Vasa. Robert har bott i Nykarleby, Ekenäs, Kuopio och Jakobstad. (Om jag nu int glömd nått ställe nu men jag tror int de hehe.) 

Mycket fin,bra,rolig och intressant blogg! Kikar in flera ggr om dagen! :D älskar då du gör bilder med pratbubblor osv. Såna ska du ha!

WELL THAAANK YOU! :)

Hej! Tack för en helt underbar blogg! :) Jag undrar om ni har köpt något eget? Och vilken form av boende blir det? Ser fram emot att få läsa mer om inredning i din blogg i framtiden, du har en skön stil.

SVAR: Heeej och tack! Jaaa inte ännu, men joo. Ett hus blir det i början av 2015 :) Alltså det ser jag också framemot! Haha, brukar fara på min blogg på kvällen bara "hmm ha Carro skrivi nå nytt? OJ SIDU ETT NYTT INLÄGG!! *Läser* Fyfan va bra blogg hondä Carro har. Hehe nää men de ska bli JÄTTEKUL att skriva om renovering och inredning (för jo, vi ska renovera!)




bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

  1. Hinner kanske int med till frågestunden men sku du vilja berätt lite mer om Robert? Var han har gått i skola, va han har jobbat med osv? Ni är en sån fin liten familj <3 hälsa Lo, och tack för världens bästa blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag nog göra :) Tack så mycket! Lo hälsar iiiiiiiihhhhh tillbaka ;)

      Radera