torsdag 27 mars 2014

140 e för en muminmugg??


Muminmugg älskare sa:
Vilka muminmuggar är det ni dricker ur i videon?
Det är dessa muggar.. Jag tänkt att det sku vara roligt att kolla upp vad folk bjuder för dessa muminmuggar, på findit och tradera och sådär. Och hallå!? Den gröna muggen, det högsta jag såg att nån bjudit för den var 140 euro!! Och auktionen pågick fortfarande. Whaaaaat? Hur kan man betala så mycket för en mugg? Sku ni betala så mycket för en muminmugg?? Inte jag iaf :D


Man bord ju verkligen köpa varje ny mumin mugg som kommer utoch sen sälja dom om sesådär 10 år, kanske dom stigit med några tiotals euro då? Great success!
Dyraste muminmuggen, som heter Fazer Jul mugg 2004, blev såld för 1855.55 €. (!!) Öppnings pris 1500 euro (4 st bjöd). Av Fazers mugg finns det bara 400 st muggar gjorda. Alla muggar har en numrering på undersidan.

Muggen ser ut såhär: 

Så hittar ni en sån mugg i mommos förråd, sälj den int på loppis för 3 euro.

Jepp det var det om muminmuggar. ikväll mår jag skitdåligt och känner mig i allmänt dåligt tillstånd, så nu ska jag fara och sova och hoppas att dethär går om.. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar