fredag 28 mars 2014

2 månader kvar!! 8 veckor!!

Visst är det fredag idag? Jo jag tror det allt. Jag känner fredagen i luften så att säga. Vi börjar dagen med att säga GRATTIS CARRO det är nu exakt 2 månader tills den lilla grisen i din mage är beräknad att ploppa ut! Taaack allihopa! Jag vill tacka min pojkvän Robert som befruktade mig, och som stödjer mig dag ut och dag in i denna graviditet. Sen vill jag rikta ett speciellt stort tack till min mamma som OCKSÅ ger mig ett underbart fint stöd (speciellt i början då jag mådd skit och behövde det som mest.) Sen också ett tack till alla familjemedlemmar och vänner som bara finns i mitt liv! TACK! Jepp två månader kvar... 8 veckor. Typ 62 dagar. Kanske nån vecka mindre, eller nån vecka mer. Inom 10 veckor är hon iaf HÄR, i min FAMN. LÄNGTAR.

Jag då jag ska föda: 

Här kommer en preggolista, idag 31+2

Namn: Carro
Ålder: 22
Graviditetssymtom: Illamående, ömma bröst, trötthet, pms
Positivtgravtest i vecka: 2
Då berättade jag för: Robert
Min barnmorska heter: Gerd
Min vikt vid början på graviditeten: 68 kg
Vikt vid inskrivningen: 70
Vikt vid förlossningen: Får se då! Just nu ligger det på ca +14
Mat jag är torsk på: Inget speciellt, men fräsch mat. 
Mat som får mig att vilja kräkas: I början av graviditeten kunde jag inte äta något som var stekt typ, som stekt ägg, stekt fläskfilé eller liknande. Ville spy av all mat nästan förutom frukter och sånt.
Mina första mammakläder: Ett par mamma-strumpbyxor!
Första bebisprylen: Den första prylen var en liten skramla som mamma hittade då vi gick på loppis ca 2 veckor före jag berättade åt henne, hon tyckt att jag sku köpa den så jag har nån leksak att erbjuda alla syskonbarn som hälsar på nusomdå. Det hon inte visste då var att jag var preggo och att babyn som antagligen kommer leka mest med den leksaken var babyn jag då gick omkring med i min mage!! >:)
Första bebiskläderna: Alltså hur kan jag int minnas, måst gå bak i arkivet och kolla om jag ska minnas hehe
Då kände jag första sparken: Har nog skrivit upp dethär, men i vecka 18 tror jag.
Jag tror att bebisen i magen är: En gullig snäll liten gris
Namn jag funderat på: Funderade på några, innan vi bestämd oss. De var Celiné, Novalie och eh ok minns int (herregud va dåligt minne jag har)
Grejer som händer med min kropp: Magen växer, bebisen sparkar och buffar.. Jag sväller, har en ENORM törst --> Har börjat samla på mig en del vätska.. Är trött som en såndär sengångare
Så motionerar jag: Ute på promenader
Konstiga grejer jag gjort under min graviditet: Varit en helt annan person då när jag mådd dåligt. Och nu en ganska kul grej jag har börjat med (som jag int ens vet av själv) är att jag "beskyddar" magen i sömnen. T.ex. häromnatten sku Robert krama mig då jag sov, men så råka han slå i magen så slog jag honom jättehårt och bucka bort honom och vänd mig snabbt, hehe.
Konstiga kommentarer jag fått höra: Hmm inga speciellt konstiga kommentarer :)
Konstigaste bebisrådet: Samma här, inget konstit
Värsta gravidminne: Mitt illamående :( FYYY
Bästa gravidminne: Då hon sparkar och har sig :)

2 kommentarer:

  1. Ps. Gerd är inte barnmorska utan hälsovårdare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har du rätt i ;) Dessa svenska listor gör min förvirrad, borde ha ändrat :)

      Radera