tisdag 11 mars 2014

Bästa loppiset i Jeppis med babykläder!

Hello! Idag har det varit fullt upp kan man ju säga! 
Jag och mamma for först och hämtade badabunken som mamma hade hittat på findit.fi. Väldigt nöjd är jag må jag säga! Den har en ställning, så man int måst stå krokig eller sitta brevid om man har bunken på golvet.. Nu kan man stå brevid med rak rygg, ergonomiskt och bra! Det känns säkert då den står på en stadig ställning istället för på nån palle eller sånt.


Sen for vi till ett loppis jag aldrig varit till förut här i Jeppis, nämligen det där bakom Hotel Epoque. Missions stugan kanske det hette? Minns inte exakt. Men shit!! Ni som är på jakt efter babykläder då ni är på loppis, jag säger bara en sak FAR DIT! Jätte mycket baby och barn kläder, och så billigt! Alltså det var liksom i det röda huset mellan polishuset och Epoque, och man går in från baksidan, ingången var lite gömd.


Sen for vi till loppiset nära Hartmans, där köpte jag en del till balkongen. Åh det kommer bli så fint!
 Längtar tills det börjar bli liiite varmare så jag kan börja pyssla åpå där!

Sen for jag till Larsmo och hämta Sara, vi for på vandringsled i skogen. Uppfriskande och skönt, 
men även jävligt blött. Fy! Borde ha tagit gummistövlar!


Jepp det var min dag det! 
Nu ska jag fota vad jag köpte för babykläder från loppis!

10 kommentarer:

  1. Sen på föräldraförberedelsekursen så kommer hälsovårdaren att säga typ: "om ni vill köpa allt till babyn begagnat så gör ni det. Men satsa den där tjugolappen på en NY badbunk iallafall" :-)

    SvaraRadera
  2. Ååh e avundsjuk på badbunksställningen!! :) har vi den på hjälpköksbordet här vi oss så blir den för hög åt mej och e man på golvet är de jobbigt att böja sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, de e ju verkligen superbra! Det var den jag vila åt, sku egentligen hadd kuna betal 15 euro för bara den ;)

      Radera
  3. Nå det loppiset är bäst! Idag fyndade jag en superfin och skön ME&I tröja till Adrian för 1 euro. Har också köpt en kofta av märket Pomp de Lux till Noella för 1 euro. PoP leggings tills babyn för 50 cent och sjukt mycket annat bra där. Helt klart det bästa loppiset om man letar babykläder. Dessutom är försäljarna så trevliga också :) Jag har aldrig kommit tomhänt därifrån:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. va kul att ni gillar missionsmagasinet :) de drivs av laestadianerna (elr kristna), alla kläder som kommer di har blivit donerade, å alla försäljare är frivilliga talkoarbetare! pengarna går sen ti missionen främst i ryssland, så de går ju ti ett gott.ändamål :)

      Radera
    2. Jag har förstått det på dem, och jag tror det är just därför de är så vänliga och glada för de gör det frivilligt och känner kanske att varje slant är lite extra fin när den går till välgörenhet :) Det är också därför jag alltid kommer dit med ett leende, för det är det första man får när man stiger in. Tummen upp för dem!

      Radera
    3. Roligt att det går till ett gott ändamål också! Säger som Annika, tummen upp för dem! :)

      Radera
  4. Alltså visst är ingången mot vägen? Mittemot tupis/öt? Eller finns det ännu ett där bakom någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nepp, det är int de jag menar, utan dehär går man in till där på baksidan! Gå ett varv runt huset så hittar du de nog! :)

      Radera