tisdag 11 mars 2014

Gravid gymppa (Y)

Imorse känd jag mig ganska pigg och kry, så tänkt att jag ska passa på att göra lite gymppa övningar! 
(Bäst att passa på dom dagar man känner att kroppen orkar med!) Jag brukar annars köra gravidyoga, och kolla videor från youtube, men idag körde jag med övningar från min Gravid tidning. Dom har i varje nummer bra övningar för preggosar, så jag brukar spara dom sidor jag tycker är extra bra. Jag körde bara 30 minuter med 10 minuters paus + 10 minuter idag. Det kändes riktit lagom, och hade inte ont alls, vilket jag nog brukar kunna få då jag gör vissa övningar.


Nu ska jag fara till mammas, vi ska och köpa en badabunke och se på en bilbarnstol.
Ha en fin eftermiddag!

4 kommentarer:

  1. Gravidsimning har dom vid folkhälsan på tisdagar. Väldigt skönt att gympa i vattnet när man inte annars rör sig så smidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Tack för tipset, har nog tänkt att jag sku kuna fara på nå gravidsimning, men är lite rädd att vara i vatten nu då jag får så lätt UVI! Men jag sku ju nog kuna tänk mig att testa nån gång :) Måst man anmäla sig före?

      Radera
  2. Ahaa, de va ju int så kul! Nej det är bara att droppa in. Kostar 5€ per gång, kl. 17 på tisdakvällar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super, då ska jag nog komma nån tisdagskväll! :)

      Radera