fredag 21 mars 2014

Dagens fråga: Din kille är ju typ aldri hemma?

Anonym sa: 
alltså inget elakt menat, men din kille e ju typ aldri hemma? blir de int jobbit i längden? åså måst de ju va ganska svårt att "planera" nått, eftersom att han måste träna o sånt? han verkar va en jävlit bra kille när han väl e hemma men.. ;)

Hehe nej, tar inte det som nått elakt! Det är ju nog lite sant ;) Nu när han är på brandsidan och jobbar från kl 8-16 och sen har egen träning, träning han drar och utbildningar han leder så är det klart att det blir mindre tid till att vara hemma. Men det visste jag redan från början, och var inställd på det. Jag vill int heller vara en sån flickvän som gnäller om att han ska måst vara hemma hela tiden bara för att vara med mig, och då måst prioritera bort nått annat som ändå är en stor del av hans liv, det sku ju kännas väldigt egoistiskt.. Och nog hinner vi ju vara med varandra! Då han däremot är på ambulansen så jobbar han ju jättelite, 24h jobb, 3 dygn ledig. Så då hinner vi ju vara med varandra nästan för mycket, haha!
Idag kommer min kille hem klockan halv 5, då äter han och far sen och träna. Sen ska han och hjälpa min pappa på bygget, men då tänkt jag fara med och börja planera hur vi ska bygga våra bänkar! 

6 kommentarer:

  1. Hmm ja sku nu int se de som egoistiskt att jag vill att min pojkvän ska umgås me mej en längre stund ibland.. Men alla e vi olika. Blir intressant att se hur nu prioriterar sen då babyn kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du int är ilag med min kille då, sånt gnäll orkar ju ingen med! ;) Och som sagt, nog umgås vi ju, helt tillräckligt, så var inte orolig :)

      Radera
  2. Tycker det brukar vara mest killar som är gnälliga när man som tjej har mycket att göra... Men det är ju min erfarenhet :)

    SvaraRadera
  3. varåen me sitt ! �� kram // jannina

    SvaraRadera
  4. Äh, så är det bara att det viktigaste i ett förhållande är att man stöttar varandras egna målsättningar och drömmar, relationen ska int vara ett hinder för det. Om man känner sig tvungen att leva i symbios med sin partner och göra ALLT tillsammans har man antagligen problem med sitt självförtroende eftersom man inte har några egna drömmar/målsättningar utan lever enbart genom sin partner. Dessutom, om man får förverkliga säg själv och engagera sig i saker som är viktiga för sig själv, blir man själv lyckligare => mer positivitet och glädje till förhållandet.

    Dvs. inget konstigt allt med att din kille har fullt upp, tvärtom tyder det ju på att du är en riktigt toppen flickvän :)

    SvaraRadera