onsdag 12 mars 2014

Dagens fråga



Anonym sa: 
Ni har nog verkligen fått det så fint och mysigt!! Har sängen hjul under eller är den lätt att lyfta? Kommer ni ha den i ert sovrum då babyn är liten? Hur ser du på att låta babyn sova i er säng? :)

Hej på dig och tack! Jag sku bra kuna sova där i babyrummet själv om jag sku rymmas i sängen.. Hehe kanske lägger en madrass på golvet ;) Sängen har inte hjul nej, ännu! Jag har nog tänkt att vi borde lägga hjul under för att kunna flytta på den lättare, och för att få den upphöjd en aning.. Sängen är nog relativt lätt att lyfta, man kan lyfta bort korgen från ställningen och då lyfta de två delarna skilt, men man kan nog också lyfta hela sängen på en gång.. Jo vi kommer ha sängen i vårt sovrum sålänge det behövs, nu har vi den bara i babyrummet eftersom det känns onödigt att redan lyfta in den i vårt sovrum och ta plats då vi inte ännu har en baby att lägga i den ;) Vi kommer absolut låta babyn sova i vår säng. Så som vi tänker nu, så kommer den ligga i sitt babynest, mellan oss eller på min vänstra sida.. Men det ser man ju sen vilket som känns bäst, lite svårt att veta ännu. Jag vill nog att babyn ska få sova nära oss sålänge som möjligt. Helst till hon typ börjar skolan ;) Haha nånej, men jag ser inte nån vits i att lägga nån "tidsgräns" när hon sku måst börja sova i sin egen säng, sålänge hon känner behov av att somna/sova med oss så kommer vi låta henne göra det. Men vem vet? Kanske hon trivs bäst i att sova i sin egen säng. Just under dagarna så kommer hon ju sova mest i sin egen säng, och i vagnen. 

Vi kommer nog dock ganska snabbt måst byta ut korgsängen till pinasäng (som vi nog också har, men den har vi hos mamma och pappas tills den behövs.) eftersom den inte har kanter eller så så då hon börjar sätta sig upp och snurra och hålla på, så måst hon ju förstås ha en annan säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar