onsdag 12 mars 2014

Ta in våren på balkongen

Hello hello!

Nu har jag anmält oss till profylaxkurs. Så den kommer vi att gå då vi är i vecka 35! Det känns ju roligt. Tror verkligen man har väldigt nytta av att ha gått den då dagen D kommer. Vet ju att många av er gått den, vad tyckte ni var bäst med att ha gått kursen? 

Nu ska jag fara till mammas och pappas och rota i deras uthus efter fina saker att ha på balkongen.. Hoppas på att hitta nått vi kan använda som bänkar. Men jag tvivlar på att jag hittar just det jag söker. Får ha pappa att bygg åt mig, de sku ju bli bäst hehe.

Nu ser det ut såhär på vår balkong, tråååkigt! 
Nu är det dags att ta in våren på den!


8 kommentarer:

  1. Oj ja får allti så nostalgi feelis när ja ser bilder från er lägenhet. Min moster bodd vi Briggen när ja va liten, minns att ja älska deras lägenhet. Kan till och med ha vari samma hus/lägenhet om ja ser på utsikten..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså, va roligt! :) Det är superlätt att trivas här jo! Sku ju vara roligt om det sku vara samma lägenhet!

      Radera
  2. Stor balkong! Ska bli intressant att se hur du fixar den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaa det tycker jag också det ska bli ;)

      Radera
  3. Blir säkert jätte intressant på profylaxkursen! Ja har tidigare gått en del av den me doulagruppen, å på nästa förberedelsekväll ska vi gå igenom förlossning och profylax så ja har förberett sambon att spetsa öronen ;) Ja tror själv att om man hanterar tekniken och om förlossningen kommer igång normalt kan man ha riktigt bra hjälp av den, så ja bara längtar att få pröv de sen på riktit å. Om int annat kommer ni iaf att ha en trevlig stund me instruktören, hon e helt super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det tror jag också! Förhoppningsvis börjar man känna sig lite säkrare och mindre nervös inför förlossningen efter kursen, det hoppas jag mest att jag får ut av den + att lära mig att andas på ett rätt och underlättande sätt förstås! :) Jo jag har förstått det, att hon är jättebra! Ska bli roligt!

      Radera
  4. måsta fråga upp nu av min moster, de va på våning 2 lägenhet 3 där de bodde i tiderna, men hennes man är kusin med den som äger er lägenhet tydligen :)

    SvaraRadera