onsdag 12 mars 2014

Throwback: En resa

HEJ HOPP!
Nu tänkte jag köra ett "throwback inlägg" och dagens tema är EN RESA

Den 11 april 2013 packa hela min familj ihop oss och satt och i bilen ner till hesa. Ok, vi hadd tre bilar och Ninni for från Stockholm. Så så jätte packade var vi inte. (I) Jamen jo, vi flög till Mallorca för att fira pappa som fyllde 60 år (gambä gubbi). Vi hade hyrt ett hus i Cala d'or. Och vi hadd jätte tur med vädret. SOL OCH +25-29 GRADER VARJE DAG! Oj caps. Ja, men jag låter bilderna berätta mera..












Sådääärja! Där var ju några bilder. Istället för att nu skriva en hel historia om allt så har jag en lista jag fyller i. 

Vart reste du? - Mallorca Cala d'or
Valuta? - Evro
Väder? - FINT VARJE DAG!! LYLLOS
Vem rester du med? - La familia. Mamma pappa Ninni Conny Hanna Alvar Vilmer Cissi Cindy Anton
Vad gjorde du där? - Semestrade, cyklade, simmade, solade, mös njöööööt. Hyrd bil och for till Palma! Och gjord små utflykter..
Var bodde ni? - I ett super fint och stort hus vi hyrt! 5 sovrum och 4 wc (heheheh 4 wc, ofta man behöver så många) 



Kan du rekommendera boendet till andra? - JA!! Så himla bra var det!
Vad var det roligaste med resan? - Att vara med familjen och att bada bubbelpool på taket om kvällarna!
Var det bra shopping? - Njaaee det var nu ett sånt område där det var mest märkes kläder butiker såååå om man gillar Gucci o såna märken var det ju förstås bra! 
Hur var maten? - Vi lagade mat själva alla dagar utom 2 så vet nu int riktit men, helt vanlig sku jag säga, fanns mycket restauranger att välja mellan.
Vad var sämst med resan? - Ojoj nu får jag nog allt gnugga geniknölarna, inget med själva resan var dåligt faktiskt, kanske att jag sakna min kille så mycket... heheh men de räknas ju int. Ok kanske att dom höll på o bygg ett hus breve var vi bodd, så de störd ju lite. Men int så mytchi. 
Kan du rekomendera landet till andra? - Joo Mallorca var UNDERBART!
Var det bra festställe? - Hehehe nej kanske inte staden vi bodde i.. Om man int hadd en yatch dvs. Men man kunde ju låssas att man hade den, då kunde man hänga på yatch klubben ;)
Önskar du du gjort något annorlunda? - Jo! Jag sku nog ha behöva gnäll lite mer på mina syrror att vi sku fara till MAGALUF! Vittu! Jag sjöng varje dag Orups MAGALUF låt men de blev int av. *Fäller tårar*

Ok nu får de vara nog! Meeeen, fråg om ni undrar nått.. Men jag var ju ganska tydlig så va sku de finnas för frågor hehehe not.


Här ser ni lite på vilka platsen på ön jag har var.. Och det känns som att jag int alls var nå långt borta från Cala d'or nångång, så det säger ju nog att ön är ganska liten :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar